Silmakuivus 04.01.05 / Silmahaigused

Külastaja küsib:

Lugupeetud doktor!

Mul on selline mure. Oli lühinägevus umbes -5 . 2003 aasta 5. nov opereeriti lasik meetodil. 2,5 kuud hiljem tekkis silma limaskesta põletik. Mida raviti dobratex tilkadega. Pärast seda tekkis kuivus. Silmad valutasid kohutavalt ja on servast punased. Muid hädasid silmades peale kuivuse ei pidavat olema. Sarvkest on korras. Viimati kontrolliti mind kuu aega tagasi. Kuivust raviti mu verest tehtud seeriumiga ja silmaõliga (sandimoonium). Kasutan ja kasutasin ka koguaeg peale op-I kunstpisaraid. Olen kasutanud väga erinevaid kunstpisaraid, praegu Systanet. Algul ei saadud aru, millest kuivus tekib, kuni jätsin ühel päeval vererõhurohu võtmata. Mul on kõrge vererõhk, mitte küll väga kõrge, aga perearst määras pool aastat enne op-i tabletid (amlocardi 10mg päevas). Enne op-i kui tehti uuring, kas saab op-da, ütlesin silmaarstile, et tarvitan rohtu. Õeldi, et see ei takista ja võib op-da. Kui ei tarvita vererõhurohtu, siis silmad ei valuta. Vererõhurohuta saan hakkama, aga ootamatult ilmnes uus probleem. Mul tekkis depressioon töömuredest. Psühhiaater määras 10 mg-d cipralexi. Sain seda võtta, kuigi algul andis silmades tunda. Arvasin ,et kõik on korras, et ajajooksul kuivus möödub, aga silmad hakkavad valutama ka praegu kui üritan vererõhurohtu võtta. Viimati proovisin nädal tagasi. Rohu vahetamine reniteci vastu ei aidanud. Võib-olla mööduks kõik iseenesest, kuid mul tekkis uus depressioon. Lisaks muudele muredele vaevab mind see, et äkki kuivus ei möödugi kunagi. Psühhiaater määras mulle uue rohu mellerili, kuid ka see ei aita mind päriselt. Nüüd määratakse mulle kolmas rohi, ei tea veel hetkel milline.
Mu küsimus oleks, kas selline kuivus üldse möödub kui tarvitan ravimeid või vähemalt hiljem kui saan närvid korda, sest hetkel on mu prioriteet psüühika ravi. Kas teil on olnud oma praktikas patsiente, kellele on tulnud ravida pikaajalist op-st tingitud kuivust? Äkki teate, mis aitaks?
Ja kas ravimite tarvitamine võiks kahjustad silmi kuigi kasutan kunstpisaraid?
Kardan eriri seda, et uus rohi paneb mu silmad tugevalt valutama. Kuidas üldse talitada kui inimene on siiski kuivuse ajal sunnitud tarvitama kangeid ravimeid, mis panevad silmad valutama?

Mu mure on tõesti väga suur, loodan Teie vastusele!

Lugupidamisega
RS

Arst vastas:

dr Leo Schotter

LASIK laseroperatsiooni järgselt tekkinud silmade kuivus ei pruugi mööduda kunagi. Peaksite eelõige konsulteerima Teid opereerinud arstiga.
Lugemiseks LASIK järelnähtudest: http://www.lasikdisaster.com/

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Silmahaigused

silmakuivus

Tervist

Olen 33 aastane naisterahvas ja olen kimpus silma kuivusega. Nimel tekkis mul silma kuivus peale saunas käimist. Tookordoli leiliruumis tohutult kuiv, peale saunast tulekut tuntsime ...

Vastas dr Leo Schotter

Silmavalu pole tavaliselt seotud peavaluga, migreeenitüüpi peavalu tekitab silmavalu aga küll.
Kui Teil on diagnoositud kuiva silma haigus, siis see pole väljaravitav. Tuleb kasutada pidevalt kunstpisaraid ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi