luupus? 18.10.04 / Reumatoloogia

Külastaja küsib:

Tere,
mees 33 a.
Lapsena diagnoositud neurodermatiit, on ka allergik.
2. aastat tagasi hakkasid tekkima jalgadele sügelevad, veritsevad lapid. Arenesid edasi kätele. Umbes 3 kuud tagasi lisandus mädane põletik kahjustatud kohtadele ja kõrge palavik. Esmalt diagnoositi safülokoki infektsioon. Kirjutati antibiootikum Tarivid. Kuna nädal peale esimest kuuri haigusnähud taastusid, sai teise kuuri veel. Ikkagi tuli kõik tagasi. Järgmiseks kirjutati välja Doxy-M. Esimene tablett juba tekitas kohutava allergia, silmad läksid punaseks. Järgmiseks kirjutas nahaarst välja penitsiliini põhise antibiootikumi ja salvi Fusicort. Diagnoosi pole. Selle antibiootikumi kuuriga nahapõletik taandus ja ka paranesid "lapid" nahal ning kadus palavik. Nüüd on möödas 2 nädalat ja jällegi on uued mädased kolded kätele ja jalgadele tekkinud ning on ka väike palavik. Lisandunud on tihedad peavalud ja liigesevalud (eriti valulik on üks koht selgrool kaela ja selja "ühenduskohal") ning tohutu väsimus. On ka selline nähtus, et kui järsult pead pöörata, tuleb "pilt" tükk aega hiljem järele.
Kas pea- ja liigesevalud võivad olla seotud selle diagnoosimata haigusega või on need tekkinud suurtest antibiootikumide kogusest? Kas võib olla tegu luupusega? Millise arsti poole peaks veel pöörduma.
Murelik abikaasa.

Arst vastas:

dr Kati Otsa

Reumatoloog

Erakliinik Reumed, Tallinna Keskhaigla reumatoloogia osakond

Tere!
Luupuslööve ei allu antibakteriaalsele ravile. Pigem on tegu ikka mingi kindla nahamädanikuga (soovitav veel tekitajat määrata haavasekreedist).
Meestel on luupust harva, suhe naiste haigestumisega on 9/1 naiste kasuks.
Siiski peaks siin ka üldised immuunsüsteemi seisundit kajastavad analüüsid ära tegema. Alustab sellega perearst ja vajadusel suunab edasi eriarstile(ebaselgete nahaprobleemidega tegelevad reumatoloogid küll)

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Reumatoloogia

Antibeebipillid ja luupus?

Tere
Mul järgmine mure: Poolteist aastat tagasi põdesin südamelihasepõletikku, mille järel jäi püsima väike palavik (~37,2) ja liigesed kah valutasid vahel. Eemaldati mandlid, aga palavik ikka püsis. ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Ma saan aru, et luupust Teil ikka diagnoositud ei ole.
Kuna antibeebipillid sisaldavad östrogeene, siis nende võtmine mõjutab immuunsüsteemi nii, et mitmed reumatol. haigused kas tekivad ...

Loe edasi

punetus näol

Mul esineb aeg-ajalt põskedel (selgepiiriliste laikudena) ja ninal punetust, mis peaks olema ka luupuse haigete üheks sagedasemaks sümptomiks. Punetus tekib rohkem õhtuti, kui olen väsinud; vahel ka pingeseisundis. ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Raske öelda. Lööve näo piirkonnas ei pea tingimata just luupusele viitama.
Luupuslööve ägeneb päikese, samuti aga külma tuule ja pakasega. On olemas süsteemne luupus, kus haigestuvad ...

Loe edasi

Luupus

Diagnoos:süsteemne erütmatoosne luupus tolüserosiit,nefriit(krooniline neerupuudulikkus II st.,kardiit,immunoloogiline sündroom,hemotoloogiline sündroom,polüartraltia aktf III.,sekundaarne hüpertensioon ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Luupuse puhul, mis kulgeb nefriidiga on hormoonide tarvitamine vajalik.
Kas keemiaravi all peate silmas Cyclophosphamidi? Luupusnefriiti ( neerude põletik) ravitakse ikka hormooni ja ...

Loe edasi

Luupus

Tere.ma tahaks teada kuidas mõjub suitsetamine luupuse haigetele?
Pühapäevasuitsetaja.

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Ei mõju hästi. Luupuse puhul tekib ateroskleroos(kõigi oma tüsistustega) tavapopulatsioonist tunduvalt varem ja kuna suitsetamine soodustab ateroskleroosi, siis milleks riske veelgi suurendada?
Loe edasi

luupus.

Lp.Dr.Otsa.kui mul on teise astme neerukahjustus,kas siis tähendab seda,et peagi ma suren.Ja veel sooviksin ma teada mida ma üldse teha võin selle neerukahjustusega?Lugesin,et luupuse puhul see vaid süveneb ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Kirjast ei selgu, kas neerupuudulikkus on ammu või on alles nüüd tekkinud. Seal on suur vahe.
Kui Teil on äsja tekkinud äge luupusnefriit ( s.t. neerupõletik)koos neerupuudulikkusegs, ...

Loe edasi

dermatomüosiit

Tere!
Kas dermatomüosiiti on võimalik päris välja ka ravida ja terveks saada?
Olen 20. a n, 2002 a augusti lõpul tekkisid nahale punased randid, mis natukese aja pärast kadusid..diagnoosiks ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Dermatomüosiit allub päris hästi ravile lapseeas. Hiljem enam mitte nii hästi.
Siiski, adekvaatse raviga on võimalik väga hea efekt. Oluline on hoida Medroli sellisel doosil, mis veel ...

Loe edasi

Luupus

Kas luupust põdev inimene võib käia infrapunasaunas, UVA ja UVB kiired on ju vastunäidustatud, kas infrapunakiired samuti?
Kui maniküürija juures on vaja teha iga kuu 2x2 minutit UVA kiirtega kuivatusprotseduuri, ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Infrapunasaunas võib käia. Samuti ei tee 4 minutit UVA kiirtega maniküüriprotseduur midagi halba.

Loe edasi

Luupus

Olen 30a. luupust põdev naine. Tahaksin teada, et kui kaua võib baasravi (Placvenüül) teha, kas aastaid kui ei esine ägenemist? Kas Iburofeeni võib valu puhul kasutada, karbis on patsiendiinfosse mainitud ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Plaquenili võib tõesti tarvitada aastaid, kui ei esine kõrvaltoimeid. Kui ravi ära jätta, siis on mõne kuu möödudes kindlasti haiguse ägenemist oodata. Valu puhul võib Ibuprofeni tarvitada ...

Loe edasi

sada häda

Tere,
ja vabandust tülitamast, aga 49 eluaasta juures on mul tõesti sada häda. Liigest, mis ei valutaks, vist polegi. Valu pole tappev: hommikuti tundub, et ei saa voodist püstigi, kui aga natuke ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!
Ma arvan, et nahaarsti mõttekäik ei olnud vale. Arvan ka teadvat, mis ravimit ta Teile kirjutas. Tegu oli kas Plaquenili või Oxichloriniga. Kumbki ei põhjusta pimedust, vaid võib ravimi tarvitamise ...

Loe edasi

glükokortikosteroidid

Pärast süsteemse luupuse diagnoosimist 2 a. tagasi määrati hormooniravi, mida olen saanud madalates doosides sellest ajast peale, võõrutuskatsed pole õnnestunud. Aasta pärast ravi alustamist hakkasid menstruatsioonid ...

Vastas dr Kati Otsa

Tere!

Luupus on noorte naiste haigus ja algab kõige sagedamini just 20. - 30. eluaasta vahel.

Menstruatsioonide ärajäämist on väga raske seostada hormoonraviga ( glükokortikoidhormoonid ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi