Zolofti kõrvalmõjud 21.08.11 / Ravimid

Külastaja küsib:

Tere

Olen 23-aastane noormees. Selle aasta alguses diagnoositi mul kõrgvererõhktõbi. Raviks määrati Noliprel'i (2,5 mg) 1 tablett üks kord päevas. Umbes kuu aega tagasi võtsin vastu otsuse, et üritan ravimi võtmise lõpetada. Hakkasin ravimit võtma esialgu pool tabletti ja mingil hetkel ei võtnud enam üldse. Pärast seda muutus enesetunne kohutavalt halvaks. Pea läks paksuks ja tekkis maailmast selline nö eraldumise tunne. Pöördusin perearsti poole, kes soovitas mul ravimit korralikult edasi võtta. Samuti kirjutas ta mulle välja Zolofti. Zolofti olen umbes tarvitanud ka umbes 4-5 aastat tagasi. Tol korral kestis ravi psühhiaatri juures peaaegu aasta. Ravimit talusin hästi ja sain oma muredest üle. Umbes nädal pärast perearsti juures käimist ja Zolofti võtma hakkamist imelik tunne peas kadus ja oli üsna hea olla. Umbes nädal aega tagasi läks enesetunne uuesti kehvaks. Ravimeid tarvitan endiselt, nii nagu arst käskis. Hetkel tunnen suhteliselt suurt segadust. Pea on jälle uimane. Hommikuti ärgates tunnen end uimasena ja justkui kogu maailm oleks nagu nö udu sees. Ja nii kogu päeva vältel juba umbes nädal aega. Keskendusmisvõime on häiritud. Lisaks olen üsna depressiivne ja peas keerlevad igasugu halvad mõtted. Oskate öelda, kas peaksin Zolofti võtmise lõpetama? Kas tegemist võib olla kõrvaltoimetega? Hetkel ei ole võimalik kahjuks ka perearsti juurde pöörduda. Kas oskate veel öelda, millal peaksid kõrvaltoimed mööduma, kui ravimi võtmine lõpetada? Kas peaksin lõpetama ravimi võtmise nö järk-järgult (võttes nt mõne päeva veel pool tabletti) või kohe?

Ette tänades

Arst vastas:

Kalle Kurvits

dr Kalle Kurvits

Proviisor

Tartu Uus Apteek

Tere,

Ei usu, et Zoloftile on vahepeal kõrvalmõjusid juurde tulnud. Kirjutate ju, et olete seda varem aasta jooksul tarvitanud ja kõik oli hästi.
Minu arust on asi vererõhuravimis või selle koosmõjus antidepressandiga. Teadmata Teie täpseid näitusid ja omamata ka õigust haigusi diagnoosida ja ravida ei saa ma siinkohal anda siiski sisulisi soovitusi ravi ärajätmise või muutmise kohta.
Samas teete ju ise otsuseid, jätsite vererõhu ravimi arstiga konsulteerimata ära ja kui tekkisid probleemid, "karistati" teid antidepressandiga. Selle lõpetamine on kirjeldatud kasutusjuhendis, midagi erinevat mul lisada ei ole.
Võib-olla peaksite pöörduma eriarstile.

Kalle Kurvits

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Ravimid

sos-pillide kõrvalmõjud

Tere!
Sooviksin teada Nor-Levo kõrvalmõjusid.
Aitäh, Liis

Kalle Kurvits

Vastas dr Kalle Kurvits

Tere,

Kasutusjuhendis on need täpselt kirjas. Kindel on see, et tsükkel läheb segi mõneks ajaks.
Rohkem võite lugeda:
http://www.sam.ee/PIL/Hum/PIL_15468.pdf

Kalle ...

Loe edasi

zoloft

Tere!
Kas zolofti saab ka ilma retseptita?
Või pean ikka minema psühholoogi juurde,
kes selle mulle välja kirjutaks?
Kuidas ma selliste psühholoogidega ühendust
saaksin?

Kalle Kurvits

Vastas dr Kalle Kurvits

Tere,

Zolofti ei saa ilma retseptita. Retsepti võib anda ka perearst või mis iganes arst.

Kalle Kurvits

Loe edasi

Tere!

Kui need kõrvaltoimed ikka on, ehkki olen kaua kasutanud Zolofti.Mis teha?Seroxatil oli enam-vähem sama.

Kalle Kurvits

Vastas dr Kalle Kurvits

Tere,

Kõrvaltoimed võivad avalduda, need ei pea avalduma kõigil, täies mahus ja ühtemoodi. Inimestel on erinev taluvus ja tervislik seisund. Kui Te ei talu Zolofti, las arst määrab teise ravimi, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: