Tere! Olen 35a. naine. Elan mehe ja kahe lapsega korrusmaja korteris. Hiljuti ostis mees suvila, mille plaanib ehitada aastaringseks elamiseks.Algul rääkis ta sellest ostust kui millestki kogu perele ja tulevikule mõeldes, kuid nüüd on asjad arenenud vastupidiseks. Nimelt räägib ta viimasel ajal kogu aeg, et ehitab suvila valmis ja läheb sinna üksi elama, minule jäävat praegune korter ja ma peaks sellega rahul olema.Olen hämmingus ja pettunud, kuna unistasime aastaid omaette elamisest ja see oli tõesti meie ühine unistus. Nüüd on ta aga minu kõrvale lükanud ja peab plaane üksi. On mõista andnud, et talle meeldiks visiitabielu, üksteisel külaskäik. See pole aga minu ettekujutus abielust ja nii ma olen talle ka öelnud, et see mulle ei sobi.Kui ma nüüd ette tean, et ta kord lahkub, mu maha jätab, siis on juba praegu väga raske temaga koos olla. Samas võtab see ehitus veel küllalt palju aega ja ta ei lahku niipea, siis minu jaoks on see lausa piin.Elan koos inimesega, kes plaanib minu juurest lahkuda. Minu jaoks oleks parem, kui ta teeks seda kohe, kui nagunii on otsustanud minna, aga ta ei kavatsegi kusagile liikuda enne, kui kõik pole valmis ehitatud.Selline olukord pingestab meie praegust elu ja ma ei tea üldse, mida oma eluga peale hakata. Ma nagu poleks enam oma mehega seotud, ometi igapäevane elu kestab.Millele peaksin mõtlema ja kuidas antud olukorda suhtuma? Tunnen, et tulevik on tume.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
See olukord, milles Te praegu elate on tõepoolest väga raske. Eelkõige selle ebamäärasuse tõttu ja sellepärast, et teie ühised unistused on purunenud. Sellises olukorras oleks liiga lihtsustav hakata Teid lohutama, et paljud naised, kelle juurest mehed ära lähevad satuvad palju raskemasse olukorda ja neil pole enamasti oma lastega kuhugi minna ja neile ei pakuta isegi mitte visiitabielu senise elu vastu. See ei ole Teie jaoks sobiv vastus. Kindlasti oleks Teil kergem, kui Teie mees kiirtemini otsustaks ja lahkuks, vähemalt oleks igapäevane elu Teile kergem taluda ja ka kergem oleks lahkumisest üle saada. Kui see võimalik ikka on. Enamasti saadakse sellest ikka üle. Mõnikord lepitakse ka visiitabieluga, kui kooselust midagi välja ei tule. Aga ma saan aru, et see kõik ei vasta Teie hoiakutele. Perekond kas on või seda ei ole. Mingit vahepealset või ei-liha-ega-kala-tüüpi elu ei ole Teie eluvaadetele vastav.
Kuidas asjast mõtelda? Mõtelda võib mitut moodi. Aga kõiki viise ühes lühikesess kirjas ikkagi ei ole võimalik lahti kirjutada. Ma arvan, et Teil oleks parem need mõtted kellegagai koos läbi arutada. Soovitan tungivalt pöörduda Teie elukohas kõiga lähema psühholoogi poole. Ta saab kindlasti Teist aru ja koos on kergem ka mõelda sellest, kuidas sellest kõigest peaks mõtlema. Sest see on Teil õige küsimus: Kuidas mõelda ja sellesse olukorda suhtuda? Kui see saab selgeks arutatud, tuleb ka kõik ülejäänu.
Olge terve,
Harri Küünarpuu