Tere! Minu suur mure seisneb selles, et ma ei suuda möödunud ebameeldivusi unustada ja andestada inimestele, kes on mulle liiga teinud. Tunnen, et see on saanud mulle suureks takistuseks tuttavate ja sugulastega lävimisel. Nii, et lisaks sellele, et kannatan niigi läbielatu tõttu, on hakanud mind häirima teiste suhtumine. Olen olnud inimestaga aus (võibolla ongi see pemine viga) öeldes neile, et ma ei suuda neile möödunut andestada. Aga ma ei suuda ka head nägu teha ja mängida, et kõik on korras, kui tegelikult hing valutab. Seepeale on mulle ette heidetud külmust ja kõrkust, pahatahtlikkust ja soovimatust "normaalselt" suhelda; mulle on öeldud, et liialdan süüdistustega ning peetud lausa patoloogiliseks. Võibolla ongi minu suhtumine patoloogiline, kui ei oska ise midagi muuta. Olen käinud ka psühholoogi juures, konsultatsioonidest on mulle kasu olnud, kuid andestamatuse probleem on jäänud ja muutub järjest teravamaks. Olen praegu nooremas keskeas, lapsepõlves saatsid mind psühholoogiline vägivald nii koolis kui kodus. Mida teha, et oma probleemist vabaneda. Ette tänades õnnetu naine.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kulla proua! Jätke see minevik seljataha ja sinnapoole enam ärge piiluge. Teisi inimesi muuta on väga keeruline, eriti siis, kui neid selleks sundida.
Muuta saab aga oma suhtumist inimestesse ja siis muudavad ka nemad.
Alustage selle mõttega, et kõigile Te nakuinii ei saa väga meeldida. Siis mõelge ühele inimesele, kes on Teie vastu lähiminevikus ebameeldiv olnud. Mõelge 10 pallisel skaalal enda tunnet tema suhtes (1-meeldiv.....10-ebameeldiv). Nüüd mõelge põhjuseid, miks ta nii käitus. Mõelge neid nii kaua, kui tunnete, et Te tunded tema suhtes muutuvad. Kidlasti oli ta käitumisel sellised põhjused, mis Teie isikut ei puudutanud, vaid midagi teda ennast puudutavat, temale väga olulist. Siis mõelge jälle 10 pallisel skaalal, mida Te tema vastu tunnete. Nii tuleks treenida oma suhtumist ja kui olete piisavalt kaua harjutanud, suudate maailma, inimesi ja elu vaadelda hoopis helgemana.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.