olen 31 a naisterahvas. 1999 a kui sündis minu esimene laps hakkas mind vaevama depressioon ja seda vahelduva eduga siiani, praegu on mul käsil kolmas antidepressantide kuur. Lapsel oli imikueas palju terviseprobleeme
ja lisaks minu depressioon see on viinud meie abielusuhte (abikaasa 27a sõjaväelane) kriisiseisu, ma võitlen elu eest et saada lahti oma depressioonist ja püüan olla oma 4a pojale tasakaalukas ema, minu abikaasa on aga pugenud justkui kilbi sisse, kui kodus tekib mingi kriitiline seis ei soovi ta sellel teemal üldse arutada vaid pigem põgeneb kodust. perenõuandlasse ta ei ole nõus minema ,sest ütleb, et sellist asja nagu depressioon ei ole olemas ja ma ise tekitan probleeme, temal probleeme ei ole ja miks ma ei või lihtsalt rahuli olla.
seda kõike ma väga ju tahaksingi aga vihapursked toimuvad iseenesest mida ma hiljem väga kahetsen. mida teha? andke palun nõu.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tervist!
Nii paugupealt ei oska kohe nõu anda. Nõuandmiseks peaks Teie elust rohkem teadma. Ehk on Teie antidepressandi kuurid olnud liiga lühikesed? Tavaline kuur kestab kuus kuni kaheksa kuud. Korduvate depressioonide puhul kauemgi. Ehk umbes aasta.
Teine võimalus on see, et ehk peaks midagi muud ka tegema. Mõnikord on ju nii, et depressiooni saab ravimitega leevendada, kuid kui asju psühhoterapeutiliselt ei käsitleta, siis võib olla nii, et ravimi võtmise lakkamisel vajub kõik uuesti laiali.
Kui Teie mees ei taha psühhoterapeudi juurde minna, siis minge ise. See tuleb kindlasti kasuks.
HK