nüüd oli äsja jaanipäev ära....pidu sai ka peetud ning külalised käisid ja puha.
jaanilaupäeval käisid meil külalised, siis isa jõi natuke. jaanipäeval ( järgmisel päeval) hakkas ta uuesti jooma, külalisi polnud. mind paneb imestama see, kui palju minu isa juua võib. ta jõi tervenisti suure pudelitäie viskit ära ja jäi sellest väga purju. me olime kõik maal.pärast tuli meile vanem vend järgi ja viis koju, paps oli ikka täis...suure vaevaga sain ta magama pandud kodus.... see olukord oli suur šokk mulle, on alati olnud, kui isa joob...õnnex tarbib minu isa alkoholi harva ( vähemalt minu arust) näiex kuus korra, kui sedagi. aga mulle ei meeldi kui ta joob ning ma arvan, et see ei meeldi kellelegi meie perest...ta räägib, et on kogu elu tina pannud( ma mõtlen tudengina ja igasugustel pidudel)....ma ei saa isegi aru, mix ma nii pabinas olen, sest ta ei joo ju igapäev,kuid ma ei saa aru, mix inimene peab ennast silmini täis jooma? meie sugulaste juures küll säilivad pudelid, kuid meie kodus pole kunagi alkoholipudelit olnud....
ma lähen alati nii närvi, kui ta jälle jooma hakkab, vägivaldne ta täis peaga pole, mis on iseenesest tore.. igakord sel ajal ma mõtlen, et kuidas ma sellest üle saan olla, aga vastust ei leia, ma olen nii närvis...viimasel ajal on mul isegi söögiisu läinud.võib olla ma natuke pingutan üle....
isa joob, kui joob, siis umbes 1-2 päeva, kuid ma kardan, et äkki ta läheb uuesti pudeli järgi, kuid tegelikult vist ei lähe...ma arvan, et ma olen selle värgiga ennast nii ära pööranud, tahaxin saada asjalikku nõu....võib olla ma peaxin psühhiaatri juurde pöörduma....kainena on mu isa küllaltki range inimene. kas ta on siis alkohoolik?
natuke segane kiri sai :)
tänan peatse vastuse eest!
merxi ( 16. a)

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Psühhiaatri või psühholoogi juurde võib ikka minna ja omi asju arutada. See on alati hea mõte, kui tekkib tundeid või mõtteid, mida kellegi teisega jagada ei saa. Alati on kasulik mõned asjad läbi rääkidsa, saab endalegi selgemaks, mida mõtled. Arvatakse, et kellegagi oma asjadest rääkimise üks oluline tulemus ongi see, et läbi räägitud asjad saavad endalegi selgemaks.
Vaadake, inimeste juures on väga palju asju, mida me ei mõista. Teie ei mõista, miks Teie isa end silmini täis joob, Teie isa ei mõista, miks teised, Teie kaasa arvatud, sellepärast et ta "tina paneb" nii närvi lähevad. Ja nii edasi. Ega iga asja ei saagi vist mõista ja kas ongi vaja. Kui püüda kõike mõista, siis läheb elu väga väga keeruliseks. Teine asi on see, kas Te saate sellega leppida, et ta joob. Ma saan aru Teie kirjast, et Teil on raske sellega leppida. Ja ega Te ei peagi sellega leppima. Te olete siiski vaatamata oma 16 eluaastale, või just tänu sellele, võrdlemisi vaba inimene. Selles mõttes, et Te olete varsti sellest kodust läinud ja elate oma elu. Ma usun, et Te elate juba preagu omaenese elu enam, kui perekonnaga ühist elu. Ja Teil on vabadus oma elu elada selliseks, nagu Te tahate, valida endale kaaslasteks ja kaaslaseks inimene/inimesed, kes on teistsugunsed. Selle tõttu, et Teie elus on sellised kogemused, on Teil vabadus valida tee, mis ei vii selliste kogemusteni. Minu arvates on see just see asi, mis aitab olla üle mingitest raskustest - Teil on vabadus vähemasti proovida elada oma elu teisiti.
Palju jõudu
HK