Lp. Harri Küünarpuu
Ma ei ole kindel, kuivõrd on tegemist psühholoogi töömaile kuuluva probleemiga, kuid osaliselt tõenäoliselt siiski. Olen olnud aastaid koos mehega (nüüd lahku minemas) kellel on alati olnud vajadus kõrvalsuhete (üks kuni mitu) järgi. Ise väidab ta, et a) see on tema õigus, b) tal on oluliselt kõrgemad seksuaalvajadused kui minul. Peab tunnistama, et olen pidevalt olnud hädas igasuguste põletikega ja seetõtu pole seks olnud teab mis regulaarne ega ka intensiivne. Samas pole paar-kolm korda nädalas pikalt koos elanud kolmekümneset jaoks ka mingi tsölibaat - minu tagasihoidlikul arvamusel. Põhimõtteliselt huvitakski, et kas on tõesti võimalik, et tegemist on mingite erakordsete vajadustega (küsimus pole mitte seksimise viisis vaid kordades) või on siin taga siiski ka mingid psüühilised probleemid - madala enesehinnang vms.? Millega üldse põhejendada inimese soovi lahendada mitmeid elus ette tulevaid probleeme sellega, et otsida omale internetist järjekordne armuke, kes paraku jäetakse enamasti maha kohe, kui tal tekivad huvid viia suhe tõsisemale pinnale. Kui levinud on üldse selline käitumine Eesti meeste seas? Politoloog Iivi Masso on Soomest eesti poole vaadates öelnud, et siin tundub olevat naistel kaks võimalus: kas olla kellegi armuke või olla armukest pidava mehe naine. Heakene küll, alternatiive on kindlasti veel aga siiski...

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Niipalju küsimusi ja nii vähe on sellele vastata. Paljudele Teie küsimustele võiks vastata, et "sõltub inimesest". Miks Teie mees sellisel viisil oma probleeme lahendab? Ausalt, ei tea. Inimesed juba kord on sellised, et igaüks leiab endale eri viisi oma probleemide lahendamiseks. Kas see on madala enesehinnangu küsimus? Kah ei ole väga selge. Ehk on tegemist hoopis ülemäära kõrge enesehinnnguga, et vaata, ma saan kelle tahes, kui sina mind ei taha. Aga võib ka olla, et see on madala enesehinnangu küsimus. Hankida palju suhteid, et iga suhtega kinnitada endale kui mees ma ikka olen. Aga võibolla ei ole see üldse enesehinnanguga seotud? Ehk on see mees võimeline teisega lähedastes suhetes olema ainult seksuaalsuhte kaudu. Ja mingit muus moodi ei oskagi ta kellegagi lähedal olla. Ehk on siin tegemist läheduse pelgusega, sest nagu Te ütlete, et järjekordne suhe katkestatakse, kui asi tõsisemaks läheb?
Alternatiive on. Teie asi on otsustada, kas Te tahate sellises suhtes elada või mitte ja mida Te üldse oma suhetetes soovite kogeda. Kindlasti on olemas ka mehi, kellega on elada sellistes suhetes, mis teile mõlemale sobivad.
Jõudu,
HK