Tere! Olen 21 aastane neiu ja elan koos oma 18 aastase noormehega. Armastan teda väga aga viimasel ajal on asjad kurvaks muutunud. Nimelt on noormees väga kinnise iseloomuga, ei tea kas sellest aga....ta peksab mind kui tülitseme. Ei ole veel peksmised nii hulluks läinud, et arstile pöörduma oleks pidanud, kuid siniseid plekke ja valutavaid, kriimustatud kehaosi olen küll ja küll pidanud tuttavate eest varjus hoidma. Enne temaga kooselamist poleks ma ealeski uskunud, et üks noormees nii jõuliselt oma tüdruku vastu kätt tõstab- eriti veel, kui olen väga pisikest kasvu ja tema peaagu et "hiiglane" minu kõrval, mistõttu ei suuda end ka eriti kaitsta. Täna õhtul peale minu löömisi, kui ähvardasin lõpuks ta vanematele helistada, viskas ta telefoni katki. Oeh, ma ei oska enam! Iseenesest on ta väga hooliv aga kui on tülid, kordub kõik taas. Ta ise väidab hiljem (ära leppides), et oli lihtsalt nii vihane, et ei suutnud ennast taltsutada ja lubab enam mitte iialgi mind lüüa, kuid kõik see on kuni järgmise korrani.
Vahel tunnen küll, et nüüd aitab, kolin siit kohe minema aga samas ei suuda seda.
Ahjaa, noormees kasutab kenasti seda ka ära, et korter on tema oma ja ta teab, et mul ei ole oma palga juures kuidagi võimalik edale korterit üürida ning kuskile mujale mul minna ei oleks. Sellest vast ka tema julgus mind sõimata ja lüüa.
Ma ei tea, kuidas teda maha rahustada või õpetada teda oma tundeid välja elama muul moel. Oskaksite te palun mulle nõu anda?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mul on väga kahju, et Te sellisesse olukorda olete sattunud. Te peate oma noormeest tõepoolest väga tõsiselt armastama, et Te suudate sellise alanduse välja kannatada. Kui kaua Teie tunded veel vastu peavad? Kui tugevat valu Te olete nõus välja kannatama oma armastuse nimel? Kas see, et Te selle kõik välja kannatate, on kuidagi Teile endale tõestuseks oma armastuse tugevuse kohta?
Kui te mõlemad tahate sellest üle saada, peaksite pöörduma pereterapeudi poole. Kui Teie noormees ei ole nõus asjaga tegelema, minge ise. See ei saa ju ometi nii edasi kesta, sest sellised asjad kipuvad ikka hullemaks minema ja lõppeda kannatava poole tõsiste vigastustega. Sellisel suhtel ei saa olla väga tõsist tulevikku, kui see sisaldab kellelegi sellisel viisil valu tegemist, nii kehalise kui hingelise valu põhjustamist. Mõelge, palun, hoolega järele, miks Te lasete endaga selliseid asju juhtuda. Ja kui kaua Te saate seda välja kannatada? Praegu olete 21-aastane. Kas ka siis, kui Te olete 31, 41, 51 olete nõus sellise kohtlemisega? Kümme aastat, kakskümmend aastat? Veel kauem? Kas Te loodate, et see muutub? Mis peaks juhtuma, et see muutuks, kui see senini juhtunud ei ole?
Julgust soovides,
HK