Tere!
Olen 21aastane naine, paar aastat tagasi lõppes mul pika vahemaa tõttu suhe ja pärast lahkuminekut avastasin, et ootan last. Erinevatel põhjustel, peamiselt hirmu tõttu, et jään üksi last kasvatama, tegin arbordi ja lootsin, et saan üle. Probleem ise on tekkinud nüüd, kui olen püüdnud alustada uusi suhteid, mis lähevad kõik metsa, sest ma ei suuda alustada seksuaalsuhteid. Ma ei süüdista kedagi peale enda, nende asemel tekiks ka mul tunne, et minuga mängitakse. Olukord näeb lühidalt välja selline, et ma püüan ja tunnen siiralt seni, kuni õige hetk on käes, siis tuleks nagu blokk ette ja ma peaaegu näen end jälle operatsioonilaual. Seejärel olen nädalaid masenduses ja ma kardan, et hakkan nii üldse igasuguseid suhteid vältima.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Soovimatu resestumine ja abort on väga tugev psüühiline trauma. Erinevatele inimestele mõjub see erinevalt. Tundub, et Teie puhul on see jätnud olulise jälje ning segab uusi suhteid. Kuigi juhtunust on möödas paar aastat, ei ole Te saanud üleelatud rasestumist ja aborti psühholoogilises mõttes enda jaoks läbi töötada ja endast maha, minevikku jätta. See kummitab Teid ikka veel. Soovitan leida võimalus psühhoteraapiaks. See aitaks üleelatuga toime tulla ja uusi suhteid luua. Teraapia puhul peate aga kindlasti arvestama sellega, et juhtunu tuuakse uuesti ja küllalt üksikasjalikult välja ja see võib teha haiget. Samas ei ole selle lahendamiseks teist teed, kuna on näha, et iseeneset see ei lahene.