Tere!
Mul on selline probleem, et punastan tihti ja ma ei suuda seda kuidagi ära hoida.Õudne. Varem seda juhtus siis, kui ma pidin kellegi ees esinema või koolis mõnda ettekannet tegema või kui rääkisin mõne vastassoost esindajaga. Nüüd on punastan juba nii tihti, et ma ei julgegi enam vastassoost inimestega suhelda ja meik ka seda ei varja. Millest see tingitud on? Kas sellest on kuidagi võimalik vabaneda? Ma ei tahaks kogu aeg ringi käija nagu roosa põrsas:(
Ja sellega seoses meenub mulle, et mul on probleeme ka oma mõtete ja arvamuste välja ütlemisega. Käin ülikoolis ja üpris tihti on igasugused arutelud, kas siis loengutes või sõprade ringis ja kuigi ma tahaks alati midagi öelda või millelegi vastu vaielda, siis ma olen vait, sest kardan, et inimesed vaatavd kohe siis minu poole ja ma olen enam vähem kindel, et läheksin jälle näost punaseks ja sattuksin väga lolli olukorda!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Oled tundlik inimene, nagu mulle tundub ja sellega on küll kõik korras. Kas Sa oled kunagi küsinud kellegi arvamust enda kohta, kui oled punastanud? Äkki oled Sa väga veetlev, kui puna põskedel on. Sina arvad, et see on kuidagi õudne, teised seda kindlasti nii ei arva. Probleem on selles, et Sinu enesekindlus on kuskile kadunud. Püüa endale selgeks teha, et üliõpilane olla on juba saavutus. Kindlasti on veel valdkondi, kus Sinu tublidus välja paistab, või oled teistest erinev, või huvitavam. Enesekindluse tõstmiseks tuleb harjutada turvalises tuttavate ringis julgelt arutlustest osavõtmist. See, mida Sina mõnest probleemist arvad on Sinu arvamus ja selleks on Sul alati õigus.
Nii harjutades julged Sa varsti sõna sekka öelda ka mujal ja kui ei julge, siis pea meeles, et vaikiv inimene võib olla ka hinnatud suhtleja.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.