Olen elanud oma abikaasast pool aastat lahus, tema soovil, kuid aeg on näidanud, et seni pole see meist kellegi elu kergemaks teinud. Ainuke, mis on muutunud on, et lapsed on vahetpidamata haiged. Kuna hetkel on ka tema üksi, sooviksin muuta meie üksiolemised jälle pereks. Vajan nõu, mis järjekorras oleks targem asju teha. Inetused on meil ammu öeldu, saame omavahel normaalselt läbi, oleme arutanud läbi vead, mis viisid abielu lagunemiseni, mina olen omi püüdnud parandada nii hästi või halvasti kui see mul õnnestunud on ja tundub, et asi oleks nagu natuke paremaks läinud. Abikaasa, oleme endiselt paberite järgi abielus, nõustub, et lastele oleks parem kui oleksime koos, samuti oleks tal mugavam kõigi koduste asjadega hakkama saada, kuid ilma tunneteta oleks see lihtsalt leppimine olukorraga. Usun, et suudaksin tema tundeid muuta, kuid ma ei tea, kust otsast praeguses seisus seda tegema hakata. Ta tunneb mind natuke liiga palju selleks, et mina teda millegiga täiesti pahviks lüüa saaksin - oleme ikkagi kümme aastat koos elanud. Ma kardan astuda valesid samme, sest siis hävineks seegi, mida ma saavutada olen suutnud. Kuigi ta tunnistab ise, et olen tore ja näen kena välja, ei ole ma suutnud muuta meie suhteid jälle selliseks, et lastel oleks jälle pere. Väga raske on arutada tõsiste nägudega lastesse puutuvat, kui ise parema meelega hoopis teda kallistaks ja naudiks lihtsalt temaga koos olemist. Kuna oleme naabrid ja tema kasvatada on 2 vanemat poissi ja minul väike tütar, siis oleme omavahel väga tihedalt seotud, näeme peaaegu iga päev, lapsed on ikkagi ühisomand, nad on võrdselt kodus mõlema juures, jooksevad kogu aeg minu ja tema vahet. Tahaks midagi rohkemat, kuid kuidas seda saavutada? Teie vastust ootama jäädes, Eve

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Eve!
See on väga hea, et Te olete säilitanud piisavalt tihedad suhted oma abikaasaga ja Teie lastel on võimalus mõlema vanemaga nii tihti kohtuda, kui nad soovivad.
Ma kardan, et kuna Teie abielu lõppes tõsiste rahulolematustega, siis võtab see kardetavasti üsna palju aega, enne kui nii Teie kui Teie mees saate üle varasematest pettumustest teineteise suhtes. Kuigi Teie olete püüdnud omalt poolt küllalt palju teha, et teie mehel oleks võimalik näha Teie püüdlusi ühise elu taastamiseks, siis ehk ei ole tal siiski kadunud pelg, et kui kooselu taas algab, siis kaovad ka esile tulnud muutused. Üsna tavapärane on ju arvata, et näe, nüüd pingutab küll, et saada, mis tahab, aga kui soovitu on kätte saadud, siis ... ja nii edasi.
Küllap kõige paremini aitab siin Teie-poolne kannatlikkus, ehk siis see kõige vanem kivi-ja-veetilga põhimõte.
Palju kannatlikkust soovides,
Harri Küünarpuu