Tere
Mul on selline küsimus, et kas Tallinnas kusagil korraldatakse ka grupiteraapiat noortele? Nimelt tegi minu tütar hiljuti enesetapukatse ja paistab, et nüüd on
tal raskusi uuesti jalule saamisega. Haiglast soovitati statsionaarset ravi
psühhiaatrihaiglas, kuid sinna ta ei nõustu minema. Ligi kuu aega on ta kodus olnud, teistega peaaegu ei suhtle, toast välja ei lähe ja midagi ei tee ning mul on kuri kahtlus, et ta võib uuesti üritada. Psühholoogidega on tal ilmselt halvad kogemused, kuid arvan, et ta oleks nõus grupiteraapiaga. Sooviksingi teada, kas sellist asja viiakse kusagil Tallinnas läbi ja kas see on sel juhul tasuline?
Ette tänades,
Kerli

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma arvan, et Te võiksite veel kord kõnelda oma tütrega. Psühholooge, nagu kõiki inimesi, on mitmesuguseid. Ma ei taha öelda, et mõned on halvemad ja mõned on paremad. Ei. Mõnedega lihtsalt kujuneb parem kontakt ja mõnedega halvem. See on mingi sageli professionaalsusest sõltumatu irratsionaalne "keemia", mille puhul on oluline hoopiski sobivus kliendi ja psühholoogi vahel. Paluge oma tütrel veel kord siiski võtta risk ja leida endale sobiv psühholoog. Ilma professionaalse abita võib asi tõepoolest käest ära minna. Olge tubli ja veenge oma tütart. Palun helistage mulle ja ma proovin Teil aidata kedagi leida, kelle poole pöörduda.
Harri Küünarpuu