Tere!
Alustuseks tahaks avaldada Teile tänu mõistva suhtumise eest inimeste probleemidesse. Teie vastused näivad lausa mingit nähtamatut energiat sisaldavat, mis juba iseenesest annab natuke jõudu!
Lühidalt kirjeldades on minu probleem järgmine:
Olen 27-aastane naisterahvas, kelle kasvatas ema üksinda üles. Sellisest "ülifeminiinsest" keskkonnast tingituna ei ole ma siiamaani suuteline meesterahvastega suhteid looma. Kui ma kohtan mõnda meesterahvast, kes mulle väga meeldib, siis tekib minus mingi nähtamatu hirm ja ma tunnen end tema seltskonnas kui lasteaialaps. Kui ma teiste meestega suudan naljatada, neid kiusata, vestlust arendada, siis sellise inimesega, kellega eriti tahaks koos olla, ma seda teha ei suuda (või kui suudan, siis on lõpptulemus alati selline, et hoiaks kahe käega pead kinni ;o) ). Huumoriga pooleks olen hakanud oma probleemi ka tagurpidi rakendama, st. kui kohtan mõnda meesterahvast, kelle juuresolekul mu "pidur" peale rakendub, ju siis ta meeldib mulle keskmisest rohkem.
Ma tunnen, et enam sedasi olla ei saa. Tahaks end muuta, aga üksi seda teha on väga raske ja aeganõudev. Olen hankinud mõned hüpnoositeemalised raamatud ja sealt lugesin, et hüpnoos olevat tõhus abivahend alateadvuses (sest minu "kodukootud" teooria järgi saab mu probleem kusagil sealkandis alguse) peituvate probleemide lahendamisel. Ja siit minu küsimus: kas minul oleks hüpnoosist/hüpnoteraapiast kasu? Kas Eestis (Tallinnas) leidub hüpnoterapeute? Ehk oleks võimalik saada kontaktandmeid?
Suured tänud ja kustumatut energiat Teile edaspidiseks!
Mari

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Mari!
Hakatuseks tänan Teid heade sõnade eest! Suur tänu. Ikka on hea kuulda, et kellelgi midagi ka kasuks on tulnud.
Hüpnoos on küll jah üks ravivõte. Aga on vist aastate jooksul oma populaarsusest palju kaotanud. Psühhoanalüüsi alustajad eelmise sajandi algul kasutasid seda võtet tõepoolest tihti, et alateadvuslikku materjali vallandada. Aga kunagi kasutati ka kokaiini valuvaigistina. Nii üks kui teine on asendatud paremate vahenditega. Tänapäeval eelistatakse psühhoterapeudi ja kliendi vahel teadlikkumaid suhteid ja mõlema poole vastutuse võtmist. Hüpnoosi puhul vastutab ainult hüpnoterapeut ja klient on nagu objekt, kellega midagi tehakse. Psühhoteraapia puhul on tegemist kahe inimese koostööga ühise "objekti", ehk siis esitatud probleemi kallal. Ja ka alateadvusliku materjali vallandamiseka kasutatakse muid meetodeid. Mis küll võtavad palju aega, aga selletõttu on ka püsivama tulemusega ja tervisele mitte nii ohtlikud.
Ma soovitan siiski Teil pöörduda psühhoterapeudi poole, kes kasutab muid teraapia viise kui hüpnoos. Hüpnoterapeutidest ma ei tea midagi. Pole kuulnud, et neid Tallinnas oleks. Võib olla on. Kõiki leidub, kurjade vaimude välja ajajaid, maage, sensitiive. Küllap ka hüpnoterapeute. Mitte et ma viimaseid eelmistega võrdsustaksin. Kindlasti mitte.
Olge terve,
Harri Küünarpuu