Tahaksin küsida, kust leiab Tallinnas sellist psühholoogi, kelle juurde saaks minna viljatuse probleemiga. See probleem on tekitanud sügavalt valusa haava minu hinge, olen väga tundlik selle koha pealt ning ei tahaks veelgi rohkem haiget saada. Siiani pole arvanud, et võiks psühholoogilt abi saada, sest probleem on ja jääb minu jaoks, aga midagi peab ette võtma, sest ei suuda enam sellise pingega elada.
Tänan ette!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Raske öelda, kas sellele teemale keegi just spetsialiseerunud on. Ma tõesti ei tea. Praegu just vaatasin erahaigla Fertilitas kodulehte ja seal töötab psühholoog Anneli Salk. Ma küll väga täpselt ei tea, mis ta erispetsialiteet on, aga kui ta sellises kohas töötab, siis küllap on ta on pidanud ka selliste probleemidega kokku puutuma. Äkki saab tema teid aidata. Või edasi juhatada.
Viljatuse põhjused, kui need on psühholoogilist laadi, (ja kui Te teate, et kehalise poolega on kõik korras) võib olla mitmeid ja ravi võib olla ka erisugune. Kui see on seotud suhetega, siis saab ehk abi pereterapeudilt, kui siin on oma osa varasemas eas (näiteks lapsepõlves) läbielatud traumadega, siis on ehk õigem pöörduda psühhoanalüütiku poole. Enne kui saab Teile kindla soovituse anda, peaks teadma pisut rohkem selle mure taustast ja iseärasustest.
Jõudu soovides,
Harri Küünarpuu