Olen 31-aastane naine, 1-aastase lapse emme ja abielus 9.aastat. Elu on olnud selline mida mõnigi kadestaks-armastav mees, kauaoodatud laps ning oma kodu (maja). Mees on arvatavasti truu ja probleeme nagu ei tohiks olla. Kuid aeg on teinud oma töö ja 11 aatase tutvuse jooksul oleme kujunenud väga ja väga erinevateks. Meie väärtushinnangud on erinevad ning me ei mõista teineteist (mehe sagedane lause mulle: ma ei saa aru, kuidas see võimalik on?), sagelik ei kuula ta mu vastuseid ning ei saa aru, mida öelda tahan. Ma ei armasta teda enam ja kui igapäevased vestlused välja arvata, siis pole meil teineteisega huvitav. Last armastame loomulikult mõlemad ja väga..... Mulle tundub, et ta on tõeline "eesti mees", kes on oma arengu lae saavutanud ( ta on 34a.) Olen näinud ka hoolivamat ning hellemat suhtumist, kuid mind on kasvatatud, et abielus ollaks truu. Ja ma ei teagi, mida teha-olen veel ju noor ja kena ja uute valikute tegemine ei tohiks raske olla. Kui laps kasvab, on veelgi julmem teda isast eemaldada... MIDA TEHA?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Nagu ma Teie kirjast aru saan, on teie kooselul nii häid kui halbu külgi. Ühelt poolt kodu, laps ja truu mees, teiselt poolt erinevad väärtushinnangud ja vähene teineteise mõistmine. Valikute tegemisel tuleks Teil mõelda selle üle, missugused on Teie vajadused, mis neist vajadustest on rahuldatud ja millised mitte. Seejärel mõelge, mida Te peate olulisemaks ja mida vähem olulisemaks. Siis saate otsustada, missugused vajadused seada esiplaanile. Näiteks on mõnele inimesele olulisem majanduslik heolu, teisele abikaasade ühised huvid ja kolmandale see, et lapsel oleksid mõlemad vanemad. Ideaal, kus kõik on võrdselt hea, on suhteliselt ebarealistlik.