Tere!
Mure nimelt selline: väiksena meeldis mulle väga reisidel käia. Praegu aga ei salli ma absoluutselt võõras kohas magamist (olen alles 28 aastane). Mul ei tule uni ja siis tuleb jube koduigatsus peale. Lõpuks suudan küll mingil ajal magama jääda nii, et ise arugi ei saa, aga järgmisel päeval olen kohutavalt uimane. Muidu on reisida tore, aga kõik huvitav ei mahu, ei saagi mahtuda ühe päeva sisse ära. Mida teha, et õhtul nii väga see koduigatsus peale ei tuleks? Teised mu reisikaaslased naudivad reisimist-matkamist täiel rinnal ja taoliste probleemide üle ei kurda.
Ette tänades,
V.V.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Teie poolt esitatud lihtsale küsimuslele ei ole ühte lihtsat vastust. Põhjusi võib olla mitmeid. Proovige reisil olles jälgida oma mõtteid ja tundeid seoses magama jäämisega. See, mida me mõtleme, mõjutab oluliselt meie emotsioone. Kui kujutada ette, et magama minekuga seoses Te juba ette mõtlete, et niikuinii ma jälle ei jää magama ja minu järgmine päev on rikutud, siis tõenäoliselt tunnete te ärevust ja hirmu. See aga omakorda soodustab uneprobleemi. Mis puudutab koduigatsust, siis need mõtted on samuti konkreetse sisuga. Mida Te mõtlete, kui Teil on kuduigatsus? Mida need mõtted Teiega teevad? Mõtete, tunnete ja käitumise väljaselgitamise ja korrigeerimisega tegeleb kognitiiv-käitumuslik teraapia. Kui Teil on tahtmist enda probleemi kohta rohkem teada saada ja seda lahendada, siis soovitan pöörduda teraapiasse.