Tere. olen 33a. naine. Mul on selline mure: alati, kui minul või mu lastel esineb mõni tervisega seonduv probleem, mõtlen mina kohe kõige halvimat. Näiteks valutas mul mõni aeg tagasi pärasool. Mina olin kindel, et nüüd on mul pärasoolevähk. Nutsin öösiti ja istusin internetis otsimaks kõike, mis on seotud pärasoolevähiga. Tegelikult olid hoopis hemorroidid. Kui mul magu valutas ja olid kõhupuhitused, otsisin mina internetist samalaadseid sümptome seedeelundkonna kasvajate alt...Ja nagu praegu...Kell on pool neli öösel...minul pea valutab ja juba leidsin ma ennast lugemas ajukasvaja kohta. See kõik on muutunud juba täitsa haiglaseks. Mu peas on kogu aeg halvad mõtted. Nutan täitsa tühja koha pealt. Põhjust nagu polegi.
Ja kui näiteks ööseks kuskile külla sõidame (eriti maale), hakkab mul öösel paanikahoog: süda klopib tohutu kiirusega ja vappun üle keha... Kardan, et kui äkki minul või lastel juhtub midagi, ei jõua kiirabi piisavalt kiiresti kohale.
Nädalavahetusel oli selline juhus: sõitsime õhtul maale. Maja juurde parkides jäime lumme kinni. Ja kuna oli juba hämar, otsustas mees, et lumme kinni jäänud autoga tegeleme järgmisel päeval...Minul aga hakkas natukese aja pärast väga halb. Sest mõtlesin terve õhtu ainult selle peale, et kui äkki öösel juhtub midagi, siis meil ei ole võimalik kiiresti tegutseda, kuna auto lumes kinni...Ja lõpuks oligi nii, et minu südamerahuks kaevas mees auto öösel kell üks lumest välja...
See kõik on muutunud juba väljakannatamatuks. Iga kord, kui mul on enesetunne halb või kuskilt valutab juba kauem kui päev, siis vasardab minul peas ainult üks mõte, et mul on vähk...Ja seda senikaua, kuni arst selle välistab...Mida ma pean ometi tegema, et nendest mõtetest vabaneda?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan selliste hoogude vältimiseks teha muudatusi elustiilis. Selleks peaksite õppima selgeks täieliku lõtvumise. Soovitan mitte tarvitada kofeiini, suhkrut ja nikotiini, kui Te neid tarvitate. Mõne välise sündmuse puhul on Teie tõlgendus ja sisekõne valdavalt negatiivne, millele järgnevad tunded ja reaktsioonid ongi negatiivsed.
Kui tekkib negatiivne mõte, siis tuleks rahuneda (harjutatud lõtvumisharjutus) ja seejärel vaidlustada oma negatiivne mõte ("kõik on hästi"). Teie kirjast on tunda, kui kergesti Te suudate negatiivse mõtte puhul seda süvendada. Nüüd on vaja õppida selgeks negatiivne mõte kohe asendada positiivse mõttega. Kui negatiivne mõte Teil tekkib, on ju tegelikule sellel hetkel kõik hästi. Püüdke seda endale jõuliselt selgeks teha, mitte lastes negatiivsetel mõtetel ja tunnetel kuhjuda. Nii lihtne see ongi! Tuleb ainult harjutada.
Kui siiski soovite kellegi abi, siis selleks ju psühholoogid on.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.