Tere! Olen 41 aastane abielus naine ja 2 peaaegu täiskasvanud lapse ema. Viimasel ajal tunnen, et enam ei jõua vastu panna pingetele. Et lähen kiiresti närvi..nutan tihti..tunnen et ei saa iseenda ega ümbritsevaga hakkama. Püüan end matta töösse...aga see ei aita..mingisugune alateadvuslik hirm on. Kodus elame me koos emaga, kes püüab meie elu sättida omal kombel. Kogu ebasümpaatia teiste vastu valab välja mulle.. See väsitab..olen loobunud vastui rääkimast..matan kõik endale ja valan kogu meelepaha iseendasse. Tean et seda ei tohiks..aga ma elan kogu aeg endasse..nüüd tunnen et ei suuda enam sedasi elada. Aga muutusteks pole valmis. Nutan õhtul padja märjaks ja lähen taas edasi. Ka mu perekonnaelu kannatab selle pärast..oleme kõik kuidagi pinges. Kui kaua veel suudan? Kardan kodus emaga kahekesi jääda..kardan kodust välja minna sest see ei meeldi mu emale. Tean et olen täiskasvanud inimene, aga olen sunnitud temaga arvestama, sest vastasel korral kannatab mu ülejäänud pere. Ei suuda enam.... Ka sõbrad tajuvad toimuvat..ja seda et nende külaskäigud tekitavad probleeme. Nii kaotan kõik..ka abielu...
Tihti ei suuda enam keskenduda... mõtted on hajevil... töö ei laabu...kummaline..aga vahel tundub et isegi kirjutades käed värisevad ja numbrid ei tule välja. Mida teha? Andke nõu palun..

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Te olete pinges, hirmul, ei suuda keskenduda, nutate tihti. Teie mõtted on pessimistlikud. Need tunnused viitavad depressioonile. Pingete alalhoidjaks on Teie kirjelduse järgi viletsad suhted emaga. Seda tuleb ette, et vanemad püüavad oma laste elu korraldada ja teevad seda ka siis, kui lapsed on juba ammu täiskasvanud ja neil on endal lapsed. Mida siis teha? Te kirjutate, et ei ole muutuseks valmis. Arvan, et iseenda ja oma pere huvides tasuks muutuse võimalust siiski kaaluda. Selle kirjaga olete Te juba teinud esimese sammu. Võtke ette käik psühholoogi juurde. Arutades asja neutraalse inimesega saate ka ise selgemaks, mida Te elult tahate ja kuidas oma eesmärke paremini saavutada.