Tere!Olen 17 aastase noormehe vanaema.Asjaolude tõttu kasvas poiss meie --vanavanemate-- juures 4 aastast saadik.Põhikoolis käis ka meie juures .Suviti on olnud ema juures kuu ja vahest rohkem aega.Poisi vanemad on lahutatud..isa toetab ,kui küsitakse raha ,stabiilselt ei toeta.Põhikool sai kuidagi läbi ,edasi läks poiss Tartu Kutsehariduskooli..kuna tal oli keksmine hinne 3 ,siis ta ei lootnud saada üldehitusse ja valis koha peal kokanduse .Sellest oli terve õppeaasta jooksul probleeme lõpuks tuli paar nädalat enne kooli lõppu täielikult koolist ära.Sel sügisel astus uuesti samasse kooli ,nüüd ehituse erialale .nüüd pole ta ka selle erialaga rahul ja tahab jälle poolei jätta.Poiss pole nagu huvitatud mingist erialast.Enda välimusega on väga hoolas .Tal on olemas normaalsed koolis käimise riided ,aga need on ostetud vanaisa poolt ,ilmselt pole need talle meele järgi.Raha seis on meil nagu ikka pensionäridel,oleme kokkuhoidlikud ,et saaks poiss hariduse kätte.Aga tema ostab isa saadetud raha eest omale uusi kingi ,nüüd ostis uue talvejope ,eelmisel aastal ostetud jope täiesti kantav. Õppimine ei lähe normaalselt .erialal on kahtesid ,rääkida endaga ei lase .Käitub väga halvasti ,vanaisalegi haugub vastu,minust rääkimata .Ma olen tolerantne inimene ,tahan kõik rahulikult arutada ,vanaisa sellevastu on karm ja nõudlik.Selle tõttu on kodus nädalavahetusel alati tülid peaaegu.viimati sõitis poiss nädalavahetuseks Tallinna ,ema juurde ,seal ütleb ,et ta tuleb koolist ära ja muidugi emaga käitub ka väga ülbelt...Ema on meeleheitel ,peres on ka 16 aastane tüdruk ,kellega on ka õpppimisega suured probleemid.Kas Poiss vajaks psühholoogi abi?möödnud aastal ta käis koolis psühholoogiga vestlemas .Aga ta ei usalda mitte kedagi,ju meie ...vanavanemad... oleme usalduse kaotanud .Vanaisa häirib ,et ta on huvitatud ainult oma välimusest,tahab välja näha super! Mina isiklikult seda ei mõistakski hukka ,aga ainult välimusest on vähe ,et elus läbi lüüa..Mingit mõistmist tahaks tema poolt ,et teda koolitatakse ,hooligu sellest .Meie poeg arvas ,et poisil on nartsissism..See vist psühholoogiline,kas haigus või seisund..mis teha ...Aitähh lugemast!!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teie olete mehega tublid vanemad noormehele. See, et noormehel koolis väga hästi ei lähe, ei ole veel suur õnnetus. Meeldiva eriala valimine on tihti noortel keeruline. Välimuse eest hoolitsemine on ju hea, kuid teie poja puhul arvan, et see aitab tal varjata oma ebakindlust. Pojal on hirm tuleviku suhtes, seepärast veidi agressiivne käitumine. Teismelise aeg on noorele raske ja ka nendele, kes teda kasvatavad (mitte alati).
Tore ja mõistlik on olla noormehega suheldes tolerantne, kuid see ei tähenda, et piirid puuduvad. Muutke mõlemad oma suhtumist poega, leidke kiitmist väärivat käitumist. Kui teie oma suhtumist muudate, tajub poeg, et ta on midagi väärt ja ebakindlus kaob. Võtke aega, muutused ei tule kiirelt, kuid kindlasti märkate poja kindlat ja meeldivat käitumist. Alles mõne aasta pärast julgeb ta teile avalikult tänulik olla kasvatamise ja hoolitsemise eest.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.