Tere,
Meil on 3-aastane tütar, kelle söömisharjumused on problemaatilised. Kõik algas 1,5 aastaselt, kui ta hakkas kodus keelduma hommikustest putrudest, mida muidu sõi vägagi hea meelega. Hetkel on nii, et putrusid kodus ta ei söö. Küll aga kotlette, kartulit, kastet, kana, suppe ( kanasupp ja frikadellisupp), makarone, joob mahlasid, joogijogurtit, verikäkki, keedetud muna, praetud peekonit, õuna, viinamarju, pirni, paljalt saia, leiba, hommikuhelbeid ( shokolaadi-krõbinaid) ilma piimata. See on lühidalt kogu tema menüü, mida ta sööb. Ülejäänud asju ta võib korra keelega puudutada, aga ütleb, et talle ei maitse ja ei söögi. Sööma sundinud pole ma teda mitte kunagi! Kui ta pole tahtnud, siis ta pole söönud. Loomulikult olen olnud sunnitud olukorras, kus ta tavatoidust(nt mingid vormiroad jms) keeldub, tegema talle meelepärase roa, sest ta peab ju sööma täisväärtuslikku toitu. Vereproovid on lapsel korras. Samuti kaal ja pealt näha on kõik ok. Mure on selles, et väljaspool kodu keeldub ta söömast. Kui käime väljas söömas, siis on nõus sööma vaid friikartuleid ja viinereid. Siinkohal pean ära ütlema, et alustasime kohvikutes- restoranides ikkagi normaalsete toitude pakkumisega ( palusime nt ainult makarone ja lihapalle jms), aga kahjuks neid ta ei söönud. Külas olles ta ei söö mitte kunagi midagi peale viinerite. Aga põhimure on selles, et lasteaias ta ei söö muud peale leiva, aga seda ka päeva jooksul heal juhul 1 käär. Kasvatajad on juba mures. Mina ise ka, kuna terve päev söömata ei mõju ilmselt tema tervisele kuigi hästi. Kasvatajad pakkusid välja, et paneksin talle ise söögi kaasa...Ma ei tea, mida teha, kuna kardan, et nii ta ei õpigi mujal sööma.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Last ei saa sundida sööma. Kui ta hetkel lasteaias ei söö, siis võib oletada, et pakutav toit on talle ebameeldiv olnud, või on sunnitud sööma. Kodus on teil lapsele pakutav menüü väga hea. Arvan, et lasteaias toidu valimine läheb kiiresti mööda, sest seal lapsed söövad koos. Paluge õpetajat, et ta ei sunniks last sööma toite, mis talle ei meeldi (meelitagu). Kodus pakkuge talle võimalust toitu valida, siis jääb talle mulje, et kontrollib olukorda (kavaldage veidi!). Lapse tevise pärast ärge muretsege, sest Teie poolt pakutav toit on piisav. Sööki kaasa pole mõtet panna, sest siis erineb ta teistest ja see pole hea.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.