Tere
olen murelik, pinges emme. Minu tütar on 1a 7kuud vanune. Ta on väga arg, kartlik, emme külge klammerdunud, sageli viril, mitte ainult teiste inimeste juures ja võõras kohas vaid ka omas kodus. Ta ei tunnista oma isa ega vanaema, ainult emmet (kui emme on läheduses ja silmapiiril). kui emmet ei ole siis lepib ta issi ja vanaemaga, mängib ja sööb ning jääb ka kenasti magama. hetkel on meil küll korraga neli purihammast tulemas mis kindlasti antud olukorda veel enam võimendavad ja lapsele raskelt mõjuvad kuid selline olukord on kestnud juba pikemat aega, praktiliselt lapse pooleaasta vanusest alates.
Kui keegi võõras või tuttav inimene teda vaatab või kõnetab siis enamuse ajast ta keerab pilgu häbelikult ära, hoiab emmel kõvasti ümber kaela kinni ja ei julge kellelgi otsa vaadata, sageli hakkab ka nutma või virisema, andes märku et talle see olukord ei meeldi. kui läheme kuskile külla siis ei suhtle ega mängi ta teiste lastega, hoiab ainult emme lähedusse, enamuses ajast nõuab sülle. sageli nutab kui on liiga palju sebimist ja rahvast ümber. ta ei julge iseseisvalt kõndida vaid tahab kogu aeg emme käest kinni hoida, isegi oma kodus. kui emmet pole siis soovib ta kellegi teise käest kinni hoida.
kas lapsel on midagi tõsist viga või saab ta kasvades julgemaks ja iseseisvamaks? kuidas käituda emmel ja issil sellises pingelises olukorras, kuidas jääda rahulikuks? kas vältida teisi inimesi kuna laps kardab nii tuttavaid kui võõraid inimesi? kas emme peaks rohkem lapse jätma teiste inimestega et laps harjuks ja emme saaks ise natuke rahu? kelle poole peaksime pöörduma et abi saada?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teie lapsega on kõik korras, muretsemiseks pole põhjust. Selles vanuses lapsel on raske oma tunnetega toime tulla ja ema juures olemine on päris loomulik. Laps lepib isa ja vanaemaga, seega on võimalik Teil veidi lapsest puhata. Teie juuresolekul soovib ta Teie tähelepanu, vajab turvatunnet. Soovitan harjutada last teiste lastega(inimestega) mängima nii, et algul mängite koos ja kui ta on keskendunud mängule, lähete eemale. Temale tuleb teada anda, et Te olete ligidal, kuid teete mõni aeg oma tegevusi. Kui olete lapsega üksi kodus, leidke põnev tegevus ja püüdke lapse tähelepanu viia sellele. Andke talle seoses mänguga mingi ülesanne, mida ta täita suudab. Kui ülesanne täidetud on, ärge olge kitsi kiitusega. Soovitan alati jääda rahulikuks. Kui Teie lähete rahutuks, saab laps sellest aru ja on veel rohkem Teie külge klammerdunud.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.