Tere! Ma koguaeg kardan, et mu perekonnaliikmetest keegi ära sureb. Kui õhtul kõik kodus on, peaksin rahulik olema, aga siis ma hakkan järgmist päeva kartma. Eriti ma kardan, et mu sõber või sugulane või perekonnaliige satuvad autoavariisse. Mida teha? Ma ise olen ka enda peale vihane, et nii mõtlen. Varem ma nii polnud. Palun aidake, mida ette võtta?
Tänan!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Küsimused, mida iseendale võiks esitada on järgmised: Kui tõenäoline see on, et minu sõbraga/sugulasega midagi juhtub? Kas minu muretsemine hoiab õnnetuse ära? Mis kasu ma sellest saan, kui ma kogu aeg kardan? Kui vastused nendele küsimustele ei too ärevuse ja hirmu vähenemist, soovitan pöörduda kas kliinilise psühholoogi või psühhiaatri poole. Ülemäärane hirm selle ees, et kellegagi lähedastest midagi juhtub, viitab kas depressioonile vüi üldistunud ärevusele. Mõlemad on probleemid, mis vajavad hoolikat hindamist ja vajadusel ravi.