Tere, küsimus siis selline, kudas emmet aidata? Asi on selles et minu kasuisa, kellega ta elab pidevalt joob (näiteks iga õhtu umbes 500ml viina)see kestab juba pikemat aega, üle 5 a., emmet see teeb väga vihaseks, isa ei kuula ta sõnu ja teeb ikka nii nagu ta tahab, emme närvid on peaaegu läbi, mõtlen et ka sellest on ta rinnavägi saanud... teda raviti, nüüd möödas 3 aastat ja jälle on midagi uuesti leitud... Ema tuhti kakleb temaga ja kui me räägime, ütleb et ei armasta teda enam, põhimõtteliselt räägib kõike ainult minule. Ta tahaks ära minna ja elada oma elu, kuid tal poleks siis kohta kus elada ning isa ei luba tal praegu tööl käia ja ta pole rahaliselt kindlustatud, haiguse tõttu ei saaks ta täiskoormusega tööd teha. Mina, tema ainuke tütar elan oma mehega ja väikse lapsega kasuisa korteris ja ema mõtleb et siis ka meil pole kuuskil elada, aga me midagi leiaksima kindlasti, kuna mõlemad töötame. Ma väga tahan et ema oleks õnnelik, aga ei suuda teda eriti aidata ja tal pole julgust lahkuda.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kasuisa tuleks ravile saata, kuid selleks peab ta ise valmis olema. Te võiksite proovida kogu perega kasuisaga rahulikult rääkida, sest tundub, et ta ema siiski hoiab. Rääkige talle, et olete otsustanud temaga mitte enam suhelda ja ema oma juurde võtta. Võib olla, et selline avaldus teda kainestab. Siia kuulake teda, miks ta joob ja kuidas ta edasi elada kavatseb. Ema võiks püüda oma hoiakut mehe suhtes muuta. Kindlasti on mehel palju häid omadusi, mida tuleks märgata ja mehele sellest ka märku anda. Kui meest kiita tema heade omaduste tõttu ja toetada teda, ehk soovib ta pingutada ja oma joomise probleemile lahendust otsida. Kaklemine ei aita, see ainult süvendam mehe joomise vajadust.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.