Tervist! Olen 20. Mul on mure - depresioon. Ma ei talu seda, mõtlen tihti enesetapule. Arsti juurde minna ei julge, ei taha. Kuulsin, et enesetapumõtetega inimesed suunatakse kohesselt haiglaravie. Ma ei taha, et mind kui hullu koheldakse, samas ei kannata ma praegust olukorda. Rääkisin ühe psühholoogiga. Ta ütles, et ei oska mind aidata. Vähemalt oli ta minuga aus. Mu tujud kõiguvad üles alla, jäädes enamasti alla nulli. Võibolla on enesetapp siiski lahendus?!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Depressioon on tõsine häire ja seda tuleb kindlasti ravida. Soovitan Teil pöörduda psühhiaatri poole, sest psühholoogi käsutuses on ainult psühhoteraapia, millest mõnikord jääb väheseks. Psühhiaater saab määrata Teile antidepressiivse ravi, rohud, mis depressiooni leevendavad. Igasugune ravi arutatakse enne patsiendiga läbi ja Teiega ei tehta midagi sellist, millega Te ise nõus ei ole. Mis puudutab haiglaravi, siis seda ei tehta sunniviisiliselt. Üldine suund on selline, et eelkõige püütakse patsienti ravida ambulatoorselt ja üksnes rasketel juhtudel soovitatakse haiglaravi. Kui teil on kõhklusi psühhiaatrite suhtes, siis soovitan arste Psühholoogilise Nõustamise Keskusest SENSUS (dr. Mägi; dr. Toomla; dr. Järv). Enesetapp ei ole hea lahendus, proovige enne teisi võimalusi.