tere olen 35. 2 a tagasi algasid mul paanikahood. kirjutati antidepressante ja zanaksit. seda võtan vahest ka praegu kui on tõsiselt raske päev olnud. aga harva.on jäänud aga hirm nädalavahetuste ees.ka ei julge perega kuskile kaugemale reisule minna.mõtlen, et midagi võib juhtuda.

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Need mõtted, et midagi võib juhtuda, on paanikahäire puhul tavalised. Samuti hirm kodust kaugemale minna. Ravimid on paanikahäire puhul täiesti omal kohal, kuid sellest üksi on vähe. Paanikahäire ravis on efektiivne kognitiiv-käitumuslik teraapia. See on psühhoteraapia liik, mis tegeleb mõtete, tunnene ja käitumisega ning nende omavaheliste seostega. Koos terapeudiga arutatakse läbi Teie jaoks raskemad situatsioonid ja kavandatakse plaan, kuidas nendega paremini toime tulla, kuidas hirmu ja ärevust vähendada. Spetsialistidest soovitaksin Karti-Evelin Esop ja Kaia Kastepõld (Tartus), Liisi Graf (Tallinnas), mina ise võtan vastu Pärnus.