Tere,
Minu probleem ei tundugi arvatavasti eriti tõsine aga millegi pärast vaevab see mind hirmsasti lausa selleni, et on raske tööd teha ja tekib tõsine stress.
Nimelt probleem selline, et elan oma naisega koos ja üldiselt sujub kooselu väga hästi. Naise töö aga pakub talle võimalust aegajalt reisimaas käia. Kahjuks aga kaaslast ta üldjuhul kaasa võtta ei saa. Igakord aga kui ta kuhugi ära sõidab tekib minul stress. Olen suhteliselt emotsionaalne inimene ja kui teda pole tunnen tast hirmsasti puudust ja kuna olen pealekauba selline hirmus muretsev inimene siis iga kord tunnen ka muret, et kuidas tal seal läheb ja ega midagi juhtunud pole. Tundub, et tunnen peale selle ka natuke kadedust (ja ka sellega seoses natuke häbi, et kade olen). Tihti vajun juba enne tema sõite mossi ja kurvaks, mis ka tema tuju halvaks teeb. Kui ma paluks jätaks ta sõidud (võibolla) tegemata aga seda ma mingil juhul paluda ei saa, kuna sõitude arvelt tal puhkust ei kulu ja ta saab veel reisiraha ning tal kaetakse kõik kulutused. Töö on tal suht pingeline ja see puhkus kulub talle ära.
Saan aru, et probleem iseenesest on lapsik ja ma peaksin selleag toime tulema ilma igausgu stressita. Aga millegi pärst ei õnnestu see kuidagi, ükskõik kui palju ma endale ei sisesta, et kõik on hästi ja ta on selle sõidu ära teeninud. :(
Vajakski nüüd nõu kuidas sellises olukorras endaga nii hakkama saada, et ma need reisid paremini välja kanantaks ja endale ning temale stressi ei tekitaks oma käitumisega kui tal järgmine reis ees.
Oleks väga tänulik kui oskaksite mind aidata,
Ette tänades,
Martti

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Martti!
See on kena ja loomulik, et muretsete naise pärast, kuid mure ei tohiks Teie elu väga häirida. Iga kord, kui sellised muremõtted tulevad, püüdke neid mõtteid vaidlustada. Tuletage meelde, et naine on seni kenasti toime tulnud ja küllap tuleb ka edaspidi. Lahusolek on ju lühiajaline ja vahel on ehk endalgi hea üksi olla. Kirjutate, et kaaslast üldjuhul kaasa võtta ei saa. Kuidas oleks võimalik Teil mõnele reisile oma raha eest kaasa sõita? See võiks mõned pinged maandada ja hiljem on lihtsam end "korrale kutsuda", sest siis on Teil reaalsem ettekujutus naise elust töölähetusel. Kui enda hoiaku muutmisega ja mõtete vaidlustamisega raskusi on, võiksite abi saada koostööst psühholoogiga.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.