Olen 32 aastane naine.Kannatan kohutavalt ärevushäirete all.Kui hoog peale tuleb,hakkab süda kloppima,higistan,nägu punetab,mõte ei tööta normaalsele.Esimene hoog oli 10 aastat tagasi,ootasin last.Ärevus tuleb just teistega koos laua ääres istudes,koosolekul jne.Ka ei suuda valitseda ennast ülemuse jutul olles.Palun andke nõu,kas saan ise oma hälbega hakkama või oleks parem spetsialisti poole pöörduda?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Ärevushäired on üsna ulatuslik häirete grupp ja neid tuleb küllalt sageli ette. Teie kirjast selgub, et esimest korda oli Teil hoog 10 aastat tagasi ja kui ma õigesti aru saan, siis on ülemäärane ärevus probleemiks ka praegu. Olenemata sellest, kas see on kestnud 10 aastat või on nüüd kordunud, on see tõsine probleem, mis segab Teie igapäevast elu. Soovitan pöörduda kas kliinilise psühholoogi või psühhiaatri poole. Taoliste häirete puhul on sobivaks kognitiiv-käitumuslik teraapia ja kui üldine ärevuse foon on väga kõrge või lisandub muid probleeme, kasutatkse ka ravimeid.