Tere! Olen 32 a. abielus naine. Viimasel ajal tundub mulle, et kõik läheb halvasti. Mind koondati töökohalt, mingit uut tööd kusagil ei paista, kuigi olen pidevalt otsinud. Mulle tundub, et kuna mul pole kõrgharidust, siis ei ole ma midagi väärt ja minu staatus ongi igaveseks töötuks jääda. Kõigele lisaks on mu mehel alkoholiprobleemid. Ta on kõrgharidusega ja heal töökohal mees, aga kui joomatuurid hakkavad, siis ei saa enam pidama. Tema probleem ongi selles, et juba pudeli õlut ära joonud, ei suuda ta enam lõpetada ja vajab pidevalt aina juurde ja juurde. Kusjuures ta joob kodus meie lapse nähes. See kõik koormab ja masendab mind kohutavalt. Vahel tundub, et mingit elumõtet enam pole. Kui leiaks endale uue töökohagi, oleks natuke rahulikum, aga praegu pean vaatama, kuidas mees oma palga (mis pole sugugi väike) pidevalt maha laristab. Kusjuures ravile minek on tema arvates liiga kallis või siis käib see tema au pihta... Ei oska lihtsalt enam midagi peale hakata...

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Koondamine on psühholoogiliselt raske peaaegu igale inimesele. Samuti ei ole tõepoolest kerge leida uut töökohta. Te olete vapralt uut töökohta otsinud, kuid kahjuks pole veel seni leidnud. Töökoha otsimisel tuleb olla järjekindal ja juba ette arvestada, et see võtab aega ja energiat. Mõtted, et ma pole midagi väärt ja minu saatus ongi igaveseks töötuks jääda, ei vasta kindlasti tõele. Sedasorti mõtted teevad Teid kurvaks ja kasu ei ole nendest mingisugust. Juba Teie lühikesest kirjast võib järeldada, et Te olete hea ema ja hoolitsev abikaasa. Need ei ole sugugi väikesed väärtused. Kuna tundub , et Teil on kujunemas või juba kujunenud depressioon, siis soovitaksin pöörduda psühholoogi või psühhiaatri poole.
Te kirjutate, et abikaasa ei saa pidama, kui on joomist alustanud. Esialgu polekski vaja ravi, vaid eelkõige konsulteerimist spetsialisti juures. Seejärel saab juba koos arutada, kas ja missugust ravi oleks tarvis. Soovitav oleks pöörduda psühhiaatri juurde. Ravi käigus ei tehta midagi, millega patsient ei ole nõus. Kogu raviprotsess on arsti ja patsiendi vahelise kokkuleppe tulemus. Psühholoogilise nõustamise keskuses SENSUS võib inimene jääda täiesti anonüümseks.