Tere! Olen 25-aastane naine. Minu isa põeb viimases staadiumis vähki ja ma tunnen, et tema vaevade nägemine ja hirm teda kaotada hakkavad juba tugevalt häirima minu igapäevaelu. Kas oskaksite soovitada sobivat kirjandust, mis aitaks oma mõtetes ja tunnetes selgusele jõuda.
Tänan!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Te olete emotsionaalselt väga raskes olukorras. Lähedase inimese kaotamine on üks suuremaid üleelamisi, mis meid tabada võib. Leidsin ühe raamatu, mis käsitleb konkreetselt vähki ja sellega seotud probleeme. See on Marion Stroud "Vähiabi. Teavet ja praktilisi nõuandeid haigele ja tema lähedastele." Eestikeelene väljaanne kirjastuselt TEA. Võiksite ka lugeda raamatut "Lõõgastumise ja stressi maandamise käsiraamart", autoriteks Davis, Eshelman, McKay. See on praktiline käsiraamat konkreetsete harjutustega vaimse ja füüsilise pinge maandamiseks. Soovitan Teil pöörduda ka psühholoogi poole, et oma emotsioone jagada ja mõtteid korrastada. Siis saaksite ka isale rohkem toeks olla.