Tere! Probleem nimelt järgmine: seoses töö ja kergete uimastite pruukimisega on mul tulnud nüüd paanikahäired. Nimelt sai alguse kõik ühest pingelisest tööpäevast. Käis nagu nõks läbi, algul ei saanud aru millega tegu - kahtlustasin lihtsalt stressi. Hiljem sõbraga konsulteerides sain aru, et tegu on paanikaga. Enne seda olin tarvitanud kanepit üks nädal aega. Asi kanepipruukimises selline, et tegin mingeid umbes kuuajaseid või vähema ajaseid pause ning siis jälle suitsetasin nädal aega järjest. Tööd iseloomustab klientidega suhtlemine (pikema ajalisem, sest kliendid tellivad antuid tooteid ja mina pean siis organiseerima 2-3 nädalapärast selle nendeni toimetamise, pahatihti lähevad tähtajad üle ja pahased kliendid süüdistavad mind, kuigi mina selles süüdi pole).
Ja tollest päevast alates on mul tekkinud paanikahood nagu ja meeleolu langus. Imelik ongi see, et ühel hetkel on tuju hea ja järgmisel hetkel jälle masenduses ja paanikas (süda nagu hakkab puperdama ja õhupuudus tekib).
Nüüd käisin perearsti juures jutul, kuigi jätsin mainimata selle kanepijutu. Arst soovitas hakata võtma cipralexi. Nüüd olengi kahevahel kas teha see kuur läbi või on sellega ise võimalik toime tulla.
Enda kohta võin veel öelda, et olen ülearu kohusetundlik ja on hirm ka ebaõnnestumise ees, kardan teha asju valesti - olen nö perfektsionist.
Siit tulenevalt küsin uuesti, et kas on mõtet teha läbi see kuur või on seda viga võimalik parandada ka psühhiaatri juures käimisega. Mainiks veel, et antud hetkel ei ole elukaaslast.
Asjaga on kiire kuna antidepressandid on juba muretsetud.
Ette tänades
Tõnu, 24 aastane

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Tõnu!
Kirjeldate end kohusetundliku inimesena. Sellepärast kipute end kritiseerima ja süüdistama.Teie ootus on kuulda enda suunas kiitust ja rahulolu, mille puudumist või hoopis kriitikat on Teil raske taluda.
Kuna olete tahtejõuline inimene, siis suunake oma pingutused elurütmi muutmisele. Loobuge kanepist, tablettidest ja alkoholist. Toituge tervislikult ja tehke sporti enesetunde parandamiseks. Kasutage mõne SPA teenuseid mõni päev, või rohkem. Lõõgastuge seal!
Klientide tellimustele oleks mõistlik panna tähtaeg pigem üks päev hilisem, kui varem. Tuleb seista reaalsete tähtaegade eest, mitte lasta end segada kliendi ebareaalsetest palvetest.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.