Tere! Sooviksin nõu kuidas ma saaksin mõjutada oma poega. Poeg on veel 9 aastane. Üldiselt viieline õpilane, aktiivne. Sel aastal on õpetaja temaga väga hädas, kuna poiss rikub regulaarselt tunnis korda, ütleb õpetajale inetusi. Kodus mul sarnast probleemi pole, täidab korraldusi ning allub keeldudele. Kasvatan last üksinda. Abikaasa on hulk aastaid surnud. Peres on neli last. antud poiss on keskmine. Praegused rääkimised ning hüvedest (arvuti kasutamine, rattasõit) ilmajäämine, pole aidanud. Koolis psühholoogi pole.
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Tundub, et teil on tore ja sõnakuulelik poeg. Kui Teil pojaga kodus probleeme ei ole, siis on ilmne, et midagi on korrast ära koolis. Mis see aga on, ei ole sellise napi teadmise alusel kindlalt väita ega anda Teile ka juhiseid poja kohtlemiseks. Võimalik, et raskused peituvad selle õpetaja ja teie poja suhetes, õpetaja suhetes klassiga, Teie poja asendist klassi poiste hulgas või mitmetest teistest kümnetest eri asjaoludest. Ja iga eri põhjusest lähtuvalt peaks kohtlemine olema erisugune. Mul oleks Teile kümneid küsimusi, et püüda selgitusi leida Teie poja muutunud käitumisele. Teil on neid kindlasti tekkinud veelgi rohkem. Kui Teil on õpetajaga hea läbisaamine, siis oleks kindlasti kasulik arutada temaga, mis on Teie poja käitumises muutunud võrreldes eelmise aastaga, mis on klassis muutunud võrreldes eelmise aastaga, mis viisil Teie poeg tuleb toime selle ainega, mida see õpetaja õpetab, kas selles on mingeid muutusi võrreldes eelmise aastaga ja lõpuks, mitte lõpetuseks, mida õpetaja oskab teile soovitada oma poja suhtes. Tõenäoliselt oleks kasulik kõnelda ka poja klassijuhatajaga ja teiste õpetajatega, kellega Teie poeg kokku puutub. Kas need on samuti tähele pannud mingit muutust Teie poja käitumises? Või tähele pannud mingeid muutusi, mis on toimunud klassi omavahelistes suhetes jne. Kindlasti olen ka ma ise Teiega valmis arutama tekkinud raskusi ja koos Teiega sobivaid kohtlemise viise kujundama.
Lugupidamisega,
Harri Küünarpuu