Olen mures oma mehe pärast. Tagapõhi: tal on aastaid olnud "suur kohustus" - diplomitöö, nüüdseks on tähtaeg möödas. Muidu on ta jooksva õppetööga ilusti hakkama saanud, IQ on kõrge, ning peaks põhimõtteliselt olema võimeline seda tegema. Viimasel ajal tundub aga mulle (ja ta on seda kaevanud ka), et ei suuda keskenduda. Teadmine, et ta peab töö kirjutama ja kartus, et ta ei saa hakkama on tekitanud pideva stressi fooni. Kuigi see ei paista päevatoimetusi tehes välja, on ta sisimas väga masendunud. Kui hakkab elu järele järgi mõtlema, siis süüdistab ennast, ei leia väljapääsu. Enesehinnang on tugevalt langenud.
Kas tegu võib olla depressiooniga? Olen kindel, et ta vajab abi, mina ei oska teda aidata. Kuhu selliste probleemidega pöörduma peaks?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan mehel oma päevaplaane mõni aeg planeerida ja nii, et diplomitöö oleks iga päev üks osa. Kasvõi mõni tund alguses tegeleda diplomitööga. Vahel on inimesel tema jaoks suure töö alustamine raske, kuid kui algus on tehtud, on kerge edasi minna. Tuleks reaalselt hinnata töö suurust ja sellele kuluvat aega ja siis teha otsus, milliseks tähtajaks töö valmis saab. Olge mehele toeks, püüdke teda aidata mõelda, kui reaalne on mingiks tähtajaks diplom valmis kirjutada. Tore oleks, kui mees oleks Teiega avameelne ja julgeks rääkida oma hirmudest. Teie roll oleks kuulata ja igati mõistvalt toetada.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.