Tere!
Olen 19a. noor neiu ja mul on üx probleem,mis hakkab juba minu elu segama.See on punastamine. Punastan iga pisemagi asja peale, väldin igasugu olukordi,kus võixin sattuda tähelepanu keskpunkti.Ma ei saa olla mina ise,ei saa ega julge öelda välja enda arvamust asjadest,ei taha osa võtta vestlustest,sest lähen näost punasex.
Tahan nüüd minna edasi õppima ülikooli.kuid kardan seda ja mingi tõrge on nagu ees,sest tean,et see punastamine ju jätkub. Kõik olex korras,kui saaksin enda asju ja õppetöid teha näitex kodus,üxi omaette, et ei peax olema teiste keskel,kardan lihtsalt seda. Tegelikult meeldik mulle tohutult, kui saaksin olla mina ise, öelda välja kõik mis arvan ja mõtlen, suhelda vabalt, olla tähelepanu keskpunktis, kuid ma ei saa seda, sest punastan ja kardan seda et hakkan punastama, kui keegi isegi minu poole vaatab või mind kõnetab. Olen nüüd ühe aasta tööl käinud ja ei tahax tegelikult ka seal olla, põhjusex jällegi punastamine. Ei saa isegi ülemusega vabalt rääkida,jälle näost punane. Ja kui keegi mind veel teiste ees kõnetab,siis on asi päris hull. Tahaxin siis maa alla vajuda,lihtsalt kaduda,sest nii häbi selle punastamise pärast. Ja kui palju on mulle veel öeldud, et mis sa punastad. Siis läheb veel hullemax.Lausa vihkan ennast selle pärast. Vahel ei saa isegi linna vahel vabalt käia,lihtsalt kardan,ei tea isegi mida ja siis kui keegi tuttav peax veel vastu ka tulema,siis...Vahel,kui näen juba eemalt,et keegi tuttav,siis ots ringi ja teise suunda,ei tea jällegi mix. Polex ju põhjust kedagi karta. Aga kõik see segab juba minu elu,ma ei saa teha asju mida tahan,minna kuhu tahan. Lugesin kuskilt,et seda nimetataxe sotsiaalärevusex,aga kuidas sellest lahti saada. TAHAN NORMAALSELT ELADA NAGU TEISED!!! Mida pean tegema???
Ette tänades,

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kas keegi on Teile öelnud, et olete inetu kui punastate? Kindlasti ei ole, sest ega punastamine Teid kuidagi teiste silmis inetuks ega halvemaks ei tee, sest olete ikka sama kaunis noor neiu. Mõte, et punastamine on midagi kohutavat on ju Teie peas! Mida teha: tuleb muuta oma suhtumist olukorda. Põgenemine inimeste eest ei lahenda probleemi, ainult süvendate inimestest võõrdumist. Soovitan julgelt minna välja ja mõnd tuttavat nähes mitte põgeneda, vaid sisendada endale, et on hea võimalus harjutada jutuajamist ja see, et punastate, ei ole Teie jaoks enam probleem. Julgustage end igas situatsioonis, kui on vaja kellegiga suhelda. Iga kord, kui olete kellegiga vestelnud, kiitke end ja kui tundub, et punastasite ikka, ärge end kritiseerige, vaid jätkake treenimist. Oluline on, et Te oma soovi suhelda ei kaotaks. Püüdke olla aktiivse kuulaja rollis, kui tunnete, et ei ole midagi asjalikku öelda. Kuulamine on oluline osa suhtlemisel.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.