Tere,
Ma olen abielus 22a noormees. Oma naisega koos on meil väga hea olla ja enamasti läheb kõik jube hästi aga meil on tekkinud probleeme. Ta väidab, et ma ei armasta teda piisavalt. Viimati tõi ta põhjuseks, et ma tahan teisi asju eelistada temale. Ma olen üliõpilane ja olen hommikust kuni ohtu kella 6 ni tavaliselt koolis. Temal aga praegu tööd ei ole ja ta on kodus. Tal on mingi haigus mis põhjustab turseid, aga ükski arst ei tea mis viga ja ütlevad, et ta mõtleb need välja. Mina tean, et tal need on. Ta on sellepärast väga depressioonis ja võtab ka antidepressante. Ma väljas õhtuti pidudel ei käi. Üks kord nädalas käin kursakaaslastega strateegia mängu mängimas, mis kestab vahest kuni kella 11ni. Kuna mul on kunagi arvutimängu sõltuvusega probleeme olnud, siis ta suhtub sellesse eriti negatiivselt. Ülejäänud õhtud ma olen tavaliselt kodus, kas siis loen või õpin jne. Tema käib 2x nädalas õhtuti trennis lahkub umbes siis kui mina jõuan ja tuleb kell 10 tagasi. Kui tema on trennis, siis mina käin mängimas. Tema väidab, et mina võiksin sellel ajal parem õppida või lugeda, et siis saaks pärast üksteisega tegeleda. Kui mina käiksin 2x nädalas trennis just neil aegadel mil temal trenni ei ole ja tuleksin kell 10 koju siis see teda ei häiriks. Aga just see ajabki mind marru. Ma olen mitu korda küsinud, miks nii, aga ma ei ole ta jutust aru saanud või ei ole see vastus mulle meeldinud või ei ole ma suuteline sel momendil temast aru saama. Ma ütlen talle, et ma armastan sind väga, aga tahan vahest poistega ka väljas käia, aga tema väidab, et ma eelistan neid temale, mis muidugi ei mahu mulle pähe. Mul on tunne, et ta piirab minu vabadust oma äranägemise järgi. Mul tekib sel ajal niisugune ebavõrdsus tunne. Kas ma saan abielu olemusest valesti aru, või mis probleem meil on? Kas õige armastus ja abielu on selline, et sa tahad kogu aeg oma naisega olla ja mitte midagi muud teha? Mul ei ole oma naisega olemise vastu mitte midagi, mulle meeldib see kohutavalt, sellepärast ma ju temaga abielus olen, aga ma tahaks ka oma hobidega tegeleda. Täna oli selline päev, kus tema läheb trenni ma saabusin kell2 koju ja olin tema kaisus voodis kuni kella 4ni, siis hakkas ta ennast sättima trenni minekuks. Ta oleks lahkunud kell 5.30. Ma ütlesin talle, kell 4, et ma lähen nüüd arvutisse ja siis kõik hea muutus momendiga. Ta oli nagu löödud, et ma ei tahtnud temaga olla kuni 5.30ni ja üldse oli ta selle vastu, et ma läheksin. Kui ma küsisin, et kas ma pean siis üksi koju jaama, siis ta vastas , et jah, et ma võiks sellel ajal õppida, et pärast oleks aega rohkem koos olla.
Ma tõesti armastan teda ja tahan temaga olla, aga ma tahan ka oma hobidega tegeleda .
Max

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Max!
Hea kooselu aluseks on armastus, vastastikune usaldus ja austus. Hea on, kui austatakse teineteise soovi tegeleda meelepäraste hobidega. Te võiksite veelkord rääkida oma ootustest teineteisele ja leppida kokku edaspidine käitumine. Mõlemad peaks tegelema oma meelistegevusega ja mõlemad võiksid kaaluda teise ettepanekut, veeta rohkem aega ühiselt. Kui olete kokkulepped sõlminud, peaksite mõlemad nendest kinni pidama. Kui elu Teie arvates rahulikumaks ei muutu, kaaluge võimalust minna mõlemad koos nõustamisele. Arvan, et psühholoogi juures käimisest on eriti abi naisele. Naine on mingil põhjusel ebakindel, sellepärast tal hirmud ja nõudmised Teie lähedusele suured.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.