Tere!
Minul on selline juhus, et mul on väga hea sõbranna, kellega oleme nagu sukk ja saabas juba lapsest saadik. Peale keskkooli lõpetamist läksid teed mõnevõrra lahku, sest õppisime erinevates koolides edasi ja mõlemal oli hästi kiire. Aga vahel helistasime ikka. Vahepeal olime üksteisest kaugemal ja kui jälle kokku saime, siis muretsesime, et kuulume seltskonda üle-kolmekümne-vallalised. Muretsesime sellepärast ja peagi leidsime endale mõlemad kena meestuttava. Mõlemal kujunes sellest paarisuhe, mis temal viis seadusliku abieluni, minul niisama pühapäevasuhteni. Koos elama hakkamiseks polnud meil lihtsalt elamispinda ja mõlemad, nii mina kui mu armastatu elasime vanematega koos mitte väga avara pinna peal ja laenu võtta eluaseme jaoks ei võimalda ka meie palgad mitte (õppelaenu tagasimaksmine on isegi). Igatahes juhtus see, et eks see vahemaa suurendas ehk omavahelist tõmmet ja meie kohtumised olid kirglikud. Nii selgus ühel hetkel, et ootan last. Ja varsti varsti selgus, et ka mu eelmainitud hea sõbranna on rase. Meil oli tohutult hea meel ja kujutasime vaimusilmas, kuidas hakkame koos pärast lastega igal pool käima. Meil oli hoopis uus teema, millest rääkida ja mida arutada. Kuni... minu rasedus katkes. Tegelikult oli see veel väike rasedus, aga ma olin juba suutnud selle mõttega nii harjuda ja lõin liiga suuri illusioone. Nüüd on sõbranna laps juba esimeste sammude tegija ja minul on väga valus, sest mõtlen koguaeg, et ka minu laps ukerdaks praegu niimoodi. Mees-sõpra mul kah pole enam, kuna see leidis uue, minust noorema ja ilusama pruudi. Nüüd tuleb mul vanatüdrukupõlve üksi tunda ja sõbrannal läheb aeg ära lapse ning mehe peale. Aga minul hing kisendab sees. Mida teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Tundke rõõmu sõbranna lapsest, leidke aega neid külastada ja olla tore tädi. Seejuures ärge unustage oma soove, olge valmis leidma endale elukaaslane(sõber). Mineviku kurbade mälestuste tihe meenutamine teeb Teid pessimistlikkuks ja jäätegi koduseinte vahele, kust Teid keegi ei leia. Võtke mõnel õhtul kaasa sõbranna, sest tema tahab end lapse kõrvalt mõneks ajaks ära ja minge inimeste sekka. Leidke endale uusi tuttavaid ja otsige üles vanu, kellega pole kaua suhelnud. Soovitan võtta talvepuhkust ja olla mõni päev mõnes tervisekeskuses (Pühajärvel, Haapsalus...).
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.