Meie tütar sai endale väikese õe, kui ta oli 2a3k. Esimesed 3 kuud oli suhtumine väga hea, aina musi-kalli. Nüüd ( väike on 6-kuune) ei ütle ta talle vahel tere hommikustki, ei taha musi anda jne. Vanem laps on meil alati väga hea laps olnud, ka jonniiiga ei ole eriti võimas olnud. Teadvustan endale, et oleme mehega ise kusagil vea teinud, sest loomulikult tuleb vanemat last seoses väikeõega ka rohkem keelata. Samuti olen ise vanema lapse suhtes nõudlikumaks muutunud, mis on muidugi nõme, sest ka tema on alles tita. Ühesõnaga - kuidas seda olukorda parandada, kas peaksin pöörduma psühholoogi poole, et õdede suhted ei muutuks hullemaks, vaid et nad üksteist hoiaksid. Olen ka ise väga kärsitu ja selline äkkvihaga inimene, ka seda probleemi tahaksin ma lahendada, sest ei taha et mu laste lapsepõlv minu pärast kannataks. Ühesõnaga - mida teha tütrega ja mida ma endaga peaksin ette võtma? ( Psühholoogi poole pöördumisele olen korduvalt mõelnud, kuid see on päris kulukas kahjuks) Kas tütre suhtumine oma väikeõesse on muutunud minu närvilisuse pärast või on asi muus?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Arvan, et saate ise mehega seda olukorda leevendada. Vanem tütar nõuab teie tähelepanu. Talle tundub, et teie mõlemi tähelepanu on rohkem väiksele õele suunatud. Kõigepealt tuleks olla vanema tütrega suheldes rahulik. Alati, kui tegelete väiksemaga, pöörake ka temale tähelepanu ja kaasake ka teda vahel omale "appi" midagi tegema. Ärge pange talle kohustust noorema õe eest vastutada, vaid ikka ainult kaasake ta endaga tegutsema. Rääkige vanemale kuidas te teda armastate ja hoiate ja kiitke teda igal võimalikul juhul. Kõik eelnev ei tähenda seda, et te tütrekesele raame ei selgita. Ta peb teadma, mida tohib teha ja mida mitte, kuid seda kõike tuleb selgitada rahulikult.
Kui Te olete muutunud närviliseks, võib oletada, et olete väsinud. Paluge abi, et saaksite veidi taastuda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.