Olen juba 24 aastane naisterahvas. Talvel on tulemas pulmad. Kuid mind on kogu aeg piinanud sama mure: Ma ei saa kunagi kellelegi 100 % pühenduda,sest ikka on mul südames veel keegi. Mul on seljataga 3 suhet. Elu esimese armastusega(x) ei tulnud meil midagi välja...olime veel liialt noored ja temal sarved maha jooksmata. Kuigi mina armastasin teda väga. Teine suhe (y)algas väga ilusti,kuid umbes aasta pärast hakkas mind mõtetes kummitama esimene armastus. Nii et teisega elasime koos 2 aastat. Suhte lõpus tekkis mul armuke(z),kuna meil olid pidevalt kodutülid.Siis armusingi armukesse,kellele olin ka mina armukeseks. Lõppes suhe y-ga. Elasin mõned kuud üksi (õigemini armukesega kohtudes. Siis armusin uuesti uude mehesse (w),aga temagagi ei tulnud midagi välja. Kui see suhe purunes, hakkasime uuesti suhtlema z-ga. See suhe kestis seekord juba üle aasta. Siis ühel ilusal päeval kohtusin oma elu esimese armastatuga (x) ja selles suhtes olen siiani. Olen teda kogu aeg salamisi südames kandnud ja nüüd talvel on plaanis pulmad. Armastan teda ometi väga.Aga nüüd (3 kuud enne pulmi) on mul jälle mingil võluväel südamesse pugenud z. Lihtsalt tunnen,et olen armukade ta uue armukese peale.
Tean,et jutt tuli pikk ja segane,aga selline on minu elu. Ehk oskate öelda,kas see on lihtsalt juhus,et ma kunagi 100 % ei suuda yhele pyhenduda,või on see kuidagi psyhholoogiliselt seletatav?
Ette tänades: murelik neiu
Tea

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui hetkel on tekkinud tunne, et valida ei oska, võiks teha mõttetööd järmiselt. Võtke paber ja sulepea, ning pange kirja kõik, mis on positiivset ja negatiivset Teie kooselu puhul nii härraga x-iga, kui härraga z-iga. Kindel on ju see, et otsuse, kellega abielluda tuleb teha Teil. Tihti on raske teha valikuid, kuid kui valik tehtud, ei ole enam mõistlik mõlgutada mõtteid teemal:"Mis oleks, kui...". Küllap tunded Teid siiski ei peta ja teete parima valiku. Kui te mõlemad teineteist armastate, siis on see hea eeldus edaspidiseks kooseluks. Kooselu pole probleemideta, kuid kõike probleeme püüdke koos lahendada, mitte neist kõrvale hiilida.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.