Lp. Irene Kalvet,
ma pöördun teie poole viimases hädas, kuna ei oska enam midagi ette võtta. Mul on väga kummaline probleem, mis mõnele teisele võib nõmedana näida. Asi selles, et kui olen koos teiste inimestega, hakkab mul halb. Eelkõige väljendub see vastassugupoole puhul. Mul hakkab erutusest kõhus keerama ja tekivad gaasid, mida ma ei suuda tagasi hoida. Tekib väga ebamugav tunne ja ainus tahtmine on põgeneda, sest siis see ebamugav tunne kaob. Alguse see sai 15a , enne seda oli kõik normaalne. Eellugu järgmine: istusin tunnis ja äkki istus minu kõrvale klassi ilusaim poiss. Sellest ajast peale mul see probleem hakkaski. Hiljem hakkasin seda ebamugavat olukorda kartma ja suisa teiste inimestega suhtlemist vältima. Praegu olen 20 a. ja tunnen et enam ei suuda. Mu elukvaliteet on alla käinud ja lisaks küsivad mu vanemad pidevalt, et miks mul poiss - sõpra pole. Olen käinud psühhiaatrite vastuvõtul, võtnud antidepressante, käinud siseuuringutel, aga mitte miski ei aita. Asi nimelt selles, et see tekib mõtlemisest ja mõtlemist peatada ei saa. Mul on sellest piinlik kirjutada, aga äkki oskate mind aidata, sest ei tahaks enam kannatada? Liis(20)

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Liis!
Kirjutate, et ärevus tekkib mõtlemisest ja mõtlemist peatada ei saa. Saab muuta selle mõtte sisu ja sellega peaksitegi tegelema. Kui tekkib olukord, kus ennast halvasti tunnete, püüdke "kinni" see mõte. Näiteks tekib kohtudes meeldiva mehega ärevus ja mõte võib olla selline:"Ma olen halb suhtleja, ma ei oska end hästi väljendada, ma häbistan end...". Kui olete saanud endale selgeks, millised mõtted Teid kimbutavad, siis järgmine samm on vaidlustada need mõtted (kas need vastavad tõele?) ja leida neile ratsionaalsem seletus. Näiteks: sõpradega suhtlemine on mul kerge, oskan väljendada end vabalt, mul on nende seltskonnas meeldiv ja rahulik olla. Kui harjutamine Teie meelest muutust ei ole toonud, soovitan leida psühholoog, kellega koostöös saate kindlasti oma olukorrale lahenduse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.