Tere! Olen 12 ja 10 aastaste laste ema .Olen abielus , kuid ootan lahutust . Minu uus meessõber suhtub mu lastesse hästi , kuid mure on laste suhtes .Tahaksime hakata kokku elama ,aga ma ei oska lastele selgitada ,miks nende isa asemel tuleb mu kõrvale uus inimene .Kuidas ma peaksin käituma ,ilma , et lapsed saaksid haiget ? Tänan Teid!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Vabandan vastuse hilinemise pärast.
Lahutus mõjub lastele väga mitmel moel.
Nad võivad tunda kurbust,süütunnet, viha või ärevust. Suhted vanematega muutuvad ja nad peavad kohanema nii Teie uue kaaslasega ,kui ka teie uue suhtumisega nende isasse. Kohanemine võib olla kiire, kuid võib kesta kuni kaks aastat.
Midagi rõõmsamat. Kui Teie suhted lastega on olnud senini usalduslikud ja soojad, pole häda midagi-kõik läheb hästi. Vaja on lastele rääkida ausalt oma tunnetest uue kaaslase suhtes, kui ka nende isa suhtes.
Suhet isasse tuleks rääkida nii, et Te ei kahjustaks laste suhtumist isasse.
Ka Teie uus elukaaslane peaks lastega rääkima oma tunnetest Teisse ja nendesse.
Rääkige lastega-mida rohkem, seda parem ja ärge unustage neid kuulamast.
Jõudu ja edu soovides.
Irene