tere! olen 19aastane neiu ja mul pidevalt selline tunne et ma pole enam kellelegi vajalik.kodus probleemid vanematega s. t. pidevad tülid emaga kuna minu arvates ta topib oma nina liiga palju minu asjadesse ja on juba ´lapsepõlvest saati mind alavääristanud- vähemalt selline tunne on mul endal jäänud- ikka olen ma liiga inetu ja laisk ja koba ja äpu ja ei saa millegiga hakkama ühesõnaga pole tema jaoks piisavalt hea.pealegi on mul hiljuti olnud mitmeid suhteid mida mina olen liiga südamesse võtnud ja need on ikka liiga kurvalt lõppenud...ja veel on mul haigus- epilepsia.see on tegelikult kõige suurem mure- mul on pidev hirm et keegi saab teada sellest haigusest ha et mul tuleb see hoog peale rahva nähes.kusagile matkama või üldse sõprade poole ööseks minna ei julge sest kardan just ommikut kuigi tegelikult on mul see hirm koguaeg.hiljuti pandi haiglas diagnoosiks paanikahäire...see oli hullem variant.a muidu ma kardan isegi auotga ja bussiga sõita.nii ei saa ju lõputult elada- pideva hirmu all...vahel ärritun täiesti mõttetute asjade peale või tuleb lihtsalt kurbushoob peale...väsimus...hommikuti ei saa magada ja ärkan vara aga sis tuleb uni jälle peale aga magama ei jää ja nii ma siis kõnnin terve päev uimasena ringi...
ühesõnaga ei tea mida peale hakata...kas ma peaksin pöörduma psühholoogi või psühiaatri poole?lihtsalt ei oska midagi teha ...

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Ma arvan, et Teie ema on lihtsalt liiga hoolitsev ja samas ka toetav, kuid ta teeb seda nii nagu tema seda oakab. Ema tahab ehk hoopis Teie enesekindlust tõsta.
Mis puutub Teie haigusesse, siis sõpru peaksite usaldama ja neile sellest rääkima. Kõigepealt peaksite ise oma hirmudega tegelema, ei saa ju kogu aeg olla pinges, karta. Kui olete ise rahulik ja ka sõbrad teavad Teie olukorda, siis võite nautida täil rinnal sõpradega koos olemist.
Soovitan pöörduda psühhiaatri poole, kes Teile haigusest rohkem infot annab ja Teiega koostööd teeb.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.