tere!
minu mureks on liiga suur paanitsemine. eriti lööb see siis välja, kui koolis on mingi töö tulemas, noh, ütleme, et mingis raskes aines. siis mul hakkab süda tugevalt lööma, palav hakkab ning täna ( meil oli töö) ma märkasin, et käed värisesid. ma õpin praegu gümnaasiumis ( tulin teisest koolist)
põhikooli ma lõpetasin viitega, nii et päris loll ma olla ei saa.lisaks kui ma mingist ülesandest aru ei saa, lähen ma närvi ja mõtlen kõige hullemaid asju.ma tean, et siin ilmas on asju, milledest polegi võimalik aru saada ning kui ma üritan meeleheitlikult aru saada, siis ma võin hoopis ise läbi põleda.mis mul küll viga on? ma tahaks asja rahulikult võtta, kuid ei suuda.
üks asi veel....
mõnikord mu vanemad on riius , siis isa sõimab ema, nii et valus on kuulda. kunagi kui ma väike olin, oli neid tülisid rohkem. nüüd on harvem. viimane suurem tüli oli suve algul....nad on mingi 20 aastat abielus olnud....nüüd ma pidevalt küsin ema käest, et ega nad täna riidu ei läinud. tegelt on isa süüdi, sest ta on alati nii pirtsakas ning mitte miski talle ei meeldi...
ühesõnaga nüüd on mul alati tohutu hirm, et äkki nad lähevad riidu, ning see väsitab mind, kuid samas ma tean, et mina ei saa sinna midagi parata kui nad riidu lähevad. mida ma ette peaxin võtma?
suured tänud
mia (16.a)

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mulle tundub, et Teil on vist ühest küljest raske uude kooli sisse elada. Seda ikka juhtub, kui kooli vahetatakse. Algul püütakse tõestada ise-endale ja teistele, et ega ma kehva ei ole. Ja ei taheta teistega võrreldes viletsam näida. See ehk läheb ajapikku üle. Teie puhul teeb asja mõnevõrra keerulisemaks "pisut" raske kodune olustik, mis ka on, Teie kirja järgi, vägagi pingeline.
Teate, ma arvan, et ega siin midagi muud teha ei ole, kui ehk Te läheksite mõne psühholoogi vastuvõtule ja arutaksite ehk seda temaga. Selle olukorra arutamine ja Teie tunnete leevendamine võtab omajagu aega ja selle ühe kirjaga ei juhtu Teie jaoks olulist pööret. Palun, minge tingimata. Ega see ehk ei aita Teie vanemaid kuidagi muuta, et Teil oleks rahulikum elu ja Te saaksite uues koolis kergemini kohaneda. Aga ehk see aitaks Teil mingitest asjadest teistmoodi mõelda. Niimoodi, et Teil oleks kergem elada ja mitte niiväga põdeda vanemate vahelise suhte pärast.
Olge tubli,
HK