TERE!
Minu mureks on isa joomine. See ei meeldi mulle. Ma arvan samas, et kellelegi ei meeldi, kui tema lähedane joob.Minu isa tarvitab alkoholi umbes kuus korra. Ma arvan, et ta on alkohoolik.( see on minu arvamus) Ma tean ka, et alkoholism süveneb ja ta hakkab tihedamini jooma. Hirmus on sellele mõelda isegi. Kui ta joob, siis ta joob palju ja kanget alkoholi. Täis peaga on ta väga lahke, vägivaldne pole. Ema isegi ütles, et ta jõi kunagi rohkem...
See tema joomine häirib mind väga... Ma ei saa sinna midagi teha. Tema ei tunnista,et tal probleem on ( Nüüd ma hakkasin mõtlema, et kas tal kohe alkoholi probleem on, äkki ma pingutan hoopis üle, võib olla on see tema lõõgastumine hoopis?) Kuna ma olen juba 16, siis ma saan kodust varsti minema :) Minu vanemad vennad on juba kõik läinud. Ma kardan, et kui mul on aeg minna, siis kuidas ema hakkama saab?
Ma tahaks minna psühholoogi juurde rääkima oma asjadest, et nõu saada ja oma hingerahu ka tagasi saada, aga ma kardan. Erapsühholoogi juurde ma ei lähe, siis jääb üle ainult haigla. Minu endise pinginaabri ema töötab registratuuris ja ma kardan, et ta hakkab mind imeliku pilguga vaatama ja räägib sellest oma tütrele. Ma kardan, et mind peetakse hulluks või midagi taolist....
Tagasi teema juurde: isa joomine võtab mul lausa elutahte ära, igakord ma nutan ja tahan ennast ära tappa, olen võtnud ka tablette( lisaks ma arvan, et mul on veel ka depressioon). Ma saan ise ka aru kui naeruväärne on võtta endalt elu kellegi teise pärast( isegi imelik on sellest rääkida). Aga see asi härib mind väga.
Emaga ma olen rääkinud psühholoogi juurde minemisest, kuid tema ei aita. Ta on selline n.ö vana-aja inimene. Tema ajal seal ei käidud ja need kes käisid, nende peale vaadati imelikult. Mida Teie soovitate?
NB! Üks küsimus veel. Kuna Te olete psühholoog, siis kas te äkki tunnete mõnda teist head psühholoogi kuressaarest?
Ilusat suve lõppu!
Mia

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Mia!
Te näite olevat arukas ja tore noor inimene. Te leiate ise oma kirjas täiesti õigeid mõtteid oma olukorra kohta. Tõesti, teie isa puhul ei tarvitse tegemist olla alkoholismiga. Sest nagu Te väga õieti kirjutate, on alkoholism süvenev haigus. Teie isa on aga aastate jooksul hoopis vähem jooma hakanud. Ka see on tõsi, et Te lähete varsti oma teed ja vanemad peavad ise oma eluga hakkama saama. Teil on võimalus ise oma elu elada, nii nagu te ise seda oskate ja selle inimesega koos, kellel ei ole selliseid puudusi, kellel kindlasti on omaenese puudused. Sest puudusteta inimesi lihtsalt ei ole olemas. No ei ole! Ja ehk on just inimeste puudused need küljed inimestes, mis meid kõiki omavahel lähendavad ja üksteisele mõisteavaks teevad. Puudused ehk teevadki inimesest inimese. Keegi ei suuda ette kujutada inimest, kes oleks puudusteta. See oleks ju lausa kohutav. Kas Te suudate ette kujutada ilma puudusteta inimest? Ei? Mina ka mitte. Muidugi on raske leppida sellega, et armastatud inimesel on puudusi. Mida rohkem me kedagi armastame, seda enam me kipume teda idealiseerima. Ja siis tunduvad puudused tema juures ka eriti rasked kanda. Äkki on see ka Teiega nii, et Te armastate oma isa niivõrd, et tema puudused ajavad meeleheitele? Aga tõeline lähedus ja armastus lubab meil leppida ka lähedase inimese puudustega. Ja armastada teda neist puudustest hoolimata. Eks ole?
Kuressaares on Pikal tänaval Perenõuandla. Ehk saate sealt kellegagi jutule.
Palju jõudu leppimiseks iseenda ja teiste puudustega ja üldse, muidu ka.
HK