tere. kuidas tänapäeval käijakse psühholoogi juures. kunagi ma käisin ja mulje jäi kehvaks. see oli Tall.Psühhiaatria Haiglas kus kutsuti kabinetti ,mis oli nagu iga teine ,valgeks värvitud ja kõva tooliga tuba.arstitädi soris oma paberites,arvata võib et kirjutas eelmise patsiendi haiguslugu, ja üle selle küsis tavapärase küsimuse-mis teid vaevab?- no niimoodi mina küll rääkida ei saa. ok.ma ei looda et igal psühhiaatril peaks olema lux varjandis kabinet aga natuke hubasem vöiks ikka olla. vöi on see normaalne et sul on aega 20 minutit kusjuures inimesed käivad sisse -välja ja vahepeal telefon heliseb kolm korda ?ma olen 27 aastane üksi last kasvatav ,noor,ilus naine ja saan aru et mul oleks ka hädasti körvalist profesionaalset abi vaja. aga kust ? kus on see hubane koht kus ma vöiksin rääkida asju millest ma pole kunagi kellelegi rääkinud ja minu teod lahti seletatakse ?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Tänapäeval käiakse psühholoogi juures päris tihti ja sellest olevat klientidel ka kasu. See mida Te kirjeldate näib nagu psühhiaatri vastuvõtt polikliinikus. Polikliiniku psühhiaatri vastuvõtul ei ole arstil (psühhiaater on arstlik eriala) enamasti aega väga põhjalikult asjadega tegelda. Kuna nagu Te kindlasti nägite, on seal vastuvõtul ka väga palju inimesi järjekorras. Enamasti on need inimesed tulnud oma ravimi retsepti uuendama või siis järelkontrollile. Seetõttu ei saa arst oma patsiendile polikliinikus väga palju aega pühendada. Kuigi normide järgi olevat arstil aega iga patsiendi jaoks päris palju, on patsiente siiski veelgi rohkem, kui psühhiaatriahaigla polikliiniku arstidel vastuvõtuaega kokku ja seetõttu peab ta üsna vähese ajaga kindlaks tegema, mis Teil viga on ja ravi määrama. Psühhoteraapia ei olegi polikliiniku psühhiaatrite tegevusala. Seetõttu on kujunenud nii, et psühhoteraapia kas psühhiaatri või psühholoogi juures toimub peamiselt eraarsteide või -psühholoogide juures. Neid on tänapäeval juba üsna palju. Nende telefonid leiate telefoniraamatuist.
HK