Tere! Meie 1.a 8.k pojal on alanud jonniiga - jonn tuleb iga asja peale, mida ta tahab, kuid parasjagu ei saa. Ka on jonn viimasel ajal tihe külaline õue minekul ja riidesse panekul. Üldiselt kuulab ta väga hästi sõna ja oleme rääkimise/selgitamisega siiani hakkama saanud. Ka on abiks olnud tähelepanu kõrvale juhtimine. Tahtsin aga küsida Teilt soovitusi, kuidas toimida, kui jonn tuleb avalikus kohas (nt poes või tänaval) või siis sellisel momendil, kui ei ole aega pikalt-laialt seletada ja oodata, kuni tal jonnituju üle läheb.
Ette tänades
Anu

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Anu!
Tähelepanu mujale juhtimine jonnimise ajal on hea. Mõelge alati midagi põnevamat poja jaoks. Riietumisel pange valmis talle mitu eset ja paluge tal valida, mida ta sellel päeval selga paneb. Nii tunneb ta end tähtsana ja loodetavasti jonn läheb üle. Piiride selgitamine selles eas lapsele nõuab Teie rahulikkust, kuid leebet nõudlikkust. Kui lähete poodi, leppige temaga eelnevalt kokku, et ostate talle tema valikul ainult ühe meeldiva asja, vahel on sellest abi.
Kui jonnituju avalikus kohas tuleb, peate Teie rahulikuks jääma ja mitte tundma end ebameeldivalt inimeste pilkude all. Võtab aega, kuid tuleb lapse tähelepanu mujale juhtida. Kui ärritute, saab laps Teie tundest aru ja ei suuda jonni lõpetada.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.