Akatiisia 16.05.22 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere, väga lugupeetud Jüri Ennet

minul on akatiisia, mis tekkis seoses paratsetamool- kodeiiniga (30mg+ 500mg) kuritarvitamist (kahe ja poole kuuga 140 tabletti, nendest 100 viimase kuu ajaga). Lõpetasin tarvitamise päevapealt ja sellel hakkas järgnema põrgu..... Soovin teada, milline oleks see ainuõige ravim, et see akatiisia kehast lõplikult välja saada? Ja kas on tõesed väited, et akatiisiaga on tekkinud pöördumatu ajukahjustus ning et akatiisia on ravimatu?

Allpool siis minu lugu.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Akatiisia tammumised liigutamishäired tekivad antipsühhootikumide suhteliselt suurte annuste või kestva tarvitamise korral. Tammumised-kõnnaku isärasused tekivad ka Parkinsoni tõve korral.
Antipsühhootikumide-tekkest tammumist kõrvaldatakse
a) ravimiannuse vähendamise või ravimi muutmisega,
b) kasutatakse korrektoriks Cyclodol´i.
Xanax on nö kiirabi-ravim, võtab pinged-probleemi koheselt väiksemaks. Kestvama tarvitamis korral on sõltuvuse tekke oht.
Koostöö psühhiaatriga.
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Akatiisia

Tere, kas saaksite soovitada mõnda tõhusat akatiisia vastast ravimit, nii looduslikku kui ka näiteks tablette, nimelt vaevab mind pidev sisemine rahutus, püsimatus ja muidu närvilisus.Tänan.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Akatiisial mitmeid tekkeid ja seetõttu vajalik lisainfo: kas mingi neuroloogiline aluspõhi, kas mingi psüühiline taust, kas mingi ravimi kõrvalmõju. Ka akatiisia avaldusvorme mitmeid.
Kas esiplaanil ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: