Vajaks nõu ravimi võtmise kohta 04.12.12 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!

Alguses, kui mul tekkisid kevadel paanikahood, hakkasin ma võtma rahusteid. Kõigepealt alprasolaami ja hiljem diasepaami. Alguses mõjusid nad hästi, aga lõppkokkuvõttes külvasid nad ainult kahju ja paari kuu möödudes olid mul stabiilselt hirmumõtted ja nende peletamiseks pidin ma võtma aina rohkem ja tihedamini rahusteid. Siis hakkasin suvel võtma antidepressante, mis pidid rahustite vajaduse maha suruma, aga ei teinud seda. Siis hakkasin sügisel võtma lisaks mirtasapiinile ka estsitalopraami ja see samuti ei suutnud mu rahustite vajadust maha suruda, kuigi olemist nad on parandanud küll. Nüüd olen 2 kuud võtnud lisaks veel ketipinori ja sellega olen suutnud lõpuks rahusteid suhteliselt edukalt vähendada. Olen selle kahe kuu jooksul vähendanud oma päevast diasepaami annust 30mgilt päevas 3-4 mgini. Võõrutan suhteliselt aeglaselt, sest ei taha seekord läbikukkuda ja isegi sellise tempo ja kolme ravimi abiga on see raske. Ma võtan ketipinori päevas kokku umbes 150-200mg. Üritan teha võimalikult palju ka sporti, toituda korralikult, magada korralikult ja teen ka teie palve-meditatsiooni. Minu küsimused on sellised: Kas mu praegune ketipinori kogus liiga suur ei ole? Kas ma sellest sõltuvusse ei või jääda? Ja kui ma saan rahustitest lahti, siis mis järjekorras ma peaksin hakkama mirtasapiini, estsitalopraami ja ketipinori ära jätma?

Suur aitäh!

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Ketipinori annus sobib. Teisi ravimeid järjekindlalt vähendada. Sport jm tervislik eluviis püsigu.Usk endasse ja tahe, et asi võiduka lõpuni viia.
Oma raviarstiga koostöö.
Andke edusammudest infot!
Tegudele!
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Cipralex (estsitalopraam)

Tere!
Mulle kirjutati täna perearsti poolt välja depressiooni vastu selline ravim nagu Cipralex ning suunati ka psühhiaatri juurde. Lugesin, et antud ravim võib põhjustada mitmeid kõrvaltoimeid sealhulgas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Seksuaalsed võimed ei vähene mitte arstirohust vaid vähenevad eelkõige põhiprobleemist - depressioonist või ärevusest (mis probleemiga arsti juurde mindi).
Ravimi kõrvaltoimed võivad tulla teatud ...

Loe edasi

Orfiril long 300 ja emotsionaalne tuimenemine

Tervist!
Esimene Epilepsia hoog oli 1aastaselt ja järgmine kusagil 6-7aastaselt.
Vahepeal oli see 6-7 aastane paus ja nüüd olen vanuseni 21 põhimõtteliselt söönud neid rohte, mis on ka bipolaarse ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Soovitan EP suhtes nõu pidada neuroloogiga. Tehakse EEG ja siis otsustatakse ravimi annuse või ravimi muutmise küsimus. Ravimi kõrvaltoime on võimalik aga ei pruugi olla. EP puhul on tervislik eluviis ...

Loe edasi

zoloft ravimi kõrvalmõjud

tere.minu raviarst kirjutas mulle zolofti, kuna mul on juba umbes pool aastat unehäired ja on olnud viimastel kuudel ka paanikahäireid. Olen ravimit võtnud nüüd 2 nädalat( esimesel nädalal pool tabletti) ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rohu võtmisega peab enesetunne ja tervis Paremaks muutuma. Õige rohi ja õige annus. Sellele lisaks ka harjutused ja "uued prillid."
Pidage nõu oma raviarstiga.
Peo- ja piduõhtutel tuleb ka ...

Loe edasi

ärevus

Tere Dr. O.- M. Ennet

Küsin teilt nõu ad kohta. Kaks ja pool aastat tagasi tekksi minule liigse pinge ja ärevuse korral unetus. Sain rohuks remeroni. Aasta võtsin 15 mg õhuti ja se hakkas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Olete tubli, et harjutusi teete ja eriti tubli, et eluga edasi lähete ning uue suhte lõite. AD annus on individuaalne ja ka 3,5 mg toimib asjalikult. Homöopaatiline meditsiin kasutab väga-väga väikseid ...

Loe edasi

Maania

Tere.

Mõned nädalad tagasi esitasin küsimuse ühe (maniakaalse) mehe kohta (keegi kes oma psühhiaatri pikalt saatis ja ravimite võtmise iseseisvalt lõpetas. Väidetavalt RISPEN). Soovitasite ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vaimseid probleeme (incl. maniakaalsuse erinevad variandid) on võimalik ka kaudselt lähenedes mõjutada (ravida). Selleks teeks oleks peretohter või mõni teine, kellega see Inimene mõne terviseprobleemiga ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: