Antidepressantide kõrvalmõju 30.08.10 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!
Kirjutan abikaasaga seonduva probleemi tõttu.
Mehel (55 a) diagnoositi depressioon ning äkitselt tekkinud luululine psühoos-esmakordselt elus (viibis ka kuu aega haiglas ravil). Nüüd tarvitab kodus regulaarselt antidepressanti ja antipsühhootikumi. Sellega seonduvalt on vaimsed kaebused kõik kadunud, kuid vererõhk muutunud ülimadalaks (süstoolne rõhk 93-105). Kas on see tingitud ravimitest? Kusjuures varasematel aastatel oli just probleem kõrgenenud vererõhiga ning tarvitas ka selle alandamiseks ravimeid. Ja kuidas saaks probleemi leevendada?
Ette vastuse eest tänades

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Osa neuroleptikume (psühhoosivastased ravimid) alandavad tugevasti vererõhku. Suure tõenäosusega ongi see üheks oluliseks kõrvalnähuks, mis teatud piirini oli kasuliks (vererõhu alandamise aspektist) ja edasi muutub juba häirivaks. Vererõhku alandavate neuroleptikumide tarvitamisel on alati vaja kontrollida vererõhku ja kui on eelnevalt kõrge vererõhu vastu rohtu võtnud, siis selle vererõhku alandava arstirohu annust vähendatakse või vajadusel jäetakse isegi ära neuroleptikumide võtmisel. RR (vererõhu) mõõtmise näidud ütlevad, et mida teha.
Igast murest saab üle!
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

mirtasapiini kõrvalmõju

kas mirtasapiin avaldab ebasoovitavat mõju eesnäärmele, on krooniline põletik

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Korralik uni on kõigi haiguste oluline parandaja. Põiepõletikule mirtazapin kõrvaltoimet ei oma.
Vaja on leida õige annus, teile sobilik - julgelt suurenda/vähenda õhtul võetavat (tund-poolteist ...

Loe edasi

Akatiisia

Tere, kas saaksite soovitada mõnda tõhusat akatiisia vastast ravimit, nii looduslikku kui ka näiteks tablette, nimelt vaevab mind pidev sisemine rahutus, püsimatus ja muidu närvilisus.Tänan.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Akatiisial mitmeid tekkeid ja seetõttu vajalik lisainfo: kas mingi neuroloogiline aluspõhi, kas mingi psüühiline taust, kas mingi ravimi kõrvalmõju. Ka akatiisia avaldusvorme mitmeid.
Kas esiplaanil ...

Loe edasi

Meniere tõbi

Kes (milline arst) diagnoosib Meniere tõve?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Meniere tõbi e vertiigo on peapöörituse-tasakaaluga seotud probleemistik. Põhjused võivad olla vererõhu-verevarustuse tasandil, sisekõrva, ajutegevuse, nägemise tasandiga seotud. Võib olla ka psühhogeenset ...

Loe edasi

antidepressandid ja seksuaalsus

tere! kogemus cipramili ning fluxiga on olnud selline, et antidepressantidega kaasneb positiivse mõju mõju kõrval väga negatiivne mõju seksuaalsusele - kaob igasugune huvi seksi vastu ning väga raske/võimatu ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

See "kõrvalmõju" on eelkõige depressioonist, aga veidi ka rohust -AD-st.
Kulla 34-aastane naine! Olles sirvinud minu varasemaid soovitusi on ilmselt silma jäänud minu ravi-printsiip - Enneti ristkülik ...

Loe edasi

neuroleptikum?

Palun selgitage,misasi see on.Soovitasite kellelegi ,kes on igasuguseid antidepressante söönud ja pole abi saanud.Mul sama mure.Elan nii juba 8 aastat ,ikka aeg-ajalt jälle antidepressantide peal.Nüüd ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Neuroleptikumidega mõjutatakse tavaliselt mõttemaailma häireid (luulumõtted jt.) või siis ka aistingute/tajude häireid (hallutsinatsioonid jt.). Vaimsed funktsioonid on omavahel seotud: emotsioonid-mõtted, ...

Loe edasi

antidepressantide üledoseerimine

Tere
Sooviks teada kuidas mõjub organismile antidepressantide üledoos? Millal see ajaliselt mõju hakkab avaldama? Kas teatud annus on ka surmav?

Tänan, kui võtsite vaevaks mu küsimusele ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Suitsiidiks neid ei soovita, ei ole nii "head". Antidepressante väga mitmeid rühmi ja nendega üleannustamise teoreetiline võimalus olemas. Arst määrab ju koostöös patsiendiga vajaliku annuse, teinekord ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: