Esprital ja halb enesetunne 20.11.09 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tervist
Olen 45-aastane naine. Aasta tagasi tekkis bussis sõites paanikahoog. Tekkis tunne, et kohe saan infarkti või insuldi. Perearst määras Zolofti,võtsin 5 nädalat, aga kõrvalmõjud olid jubedad. Siis läksin ise Wismari haiglasse ja seal psühhiaater vahetas Espritali vastu, kui olin 2 kuud võtnud, oli ikka jube paha olla ja kuna selle 2 kuud võtsin ka Lexotanili kõrvale ja jätsin selle päeva pealt ära, siis olid tugevad võõrutusnähud ja trügisin sisse Merimetsa Psühhiaatria haiglasse, seal olin 3 nädalat ja hakkasin võtma juurde Cipralexi 0,5 mg. Seda võtsin 2 kuud ja siis psühhiaatriga konsulteerides jätsime ära, kuna jällegi kõrvalmõjud või siis koostoimed Espritaliga ei lasknud kuidagi olla. Kokku võtsin siis Espritali 7 kuud, vähendasin 2 kuud ja nüüd 2 kuud rohuvaba (ööseks humala-palderjani tabletid BeCalm). Kohe kolmandast päevast peale lõpetamist algas jube pearinglus, käte-jalgade värinad, kõndides selline lainetamine, tasakaaluhäired ja udune nägemine. Olen seda kõike ka oma psühhiaatrile kurtnud, aga tema arvates ärajäämanähud ja küll lähevad mööda. Viimasel käimisel ta mulle enam uut aega ei pannud ja mingit teraapiat (küsisin küll) ei määranud. Aga füüsiliselt ikka jube olla. Enam ei teagi, mida teha. Olen ka mööda arste jooksnud, sest alates AD võtmise alustamisest lõi välja hüpohondria, kõik on enamvähem korras, mitte mingit surmahaigust, aga kogu selle aja on füüsiliselt kohutav aeg olnud. Mida teha?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" printsiipi rakendada. AD-st üksi ei piisa. vt. varasemad soovitused kliinik. ee-s, vt seda printsiipi jt. soovitusi minu äsja ilmunud raamatus "Väljavalitu".
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ärevushäire

Aasta tagasi diagnoositi mul mõõdukas depressioon ilma somaatiliste sümptomiteta, mille puhul kirjutati estsitalopraam 10mg (hommikul) ning alprasolaam 0,25mg (hommikul ja õhtul). Ravimite tarvitamisel ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohtu võttes peab olukord koheselt paremuse poole minema, kui kõrvalnähud segavad, siis annust vähendada. Kui seegi ei aita, siis uus ravim!
Alprazolami ei soovita võtta skeemi järgi - see ...

Loe edasi

Halb olla, kodust ei julge lahkuda - kas ma hakkan hulluks minema?

Tere. Mul on suur mure...
nimelt mul on sclerosis multiplex haigus ja ma saan ravimeid. Mul on olnud see haigus juba 5 aastat, varem probleeme pole olnud, nüüd aga on...
Nimelt mul on kogu ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Neuroloogi dirigeerimine olgu esikohal. Annaksin rahustava toimega AD-d ja selle annuse, õige annuse, leiad ise. Proovi ESPRITAL tabl. 30mg. tuleb odavam, sellest võta alustuseks 1/5 või 1/4 tabl. õhtul, ...

Loe edasi

esprital

Tere! Hakkasin teie soovitusel võtma Espritali. 30 mg tabletist lõikasin endale sutike alla poole ja võtsin sisse, misjärel muutusin uimaseks ja uniseks ning magasin kogu öö rahulikult. Probleem on aga ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Seda rohtu võetakse õhtul (kuna suur und soodustav toime). Ainevahetust mõjutab ta hästi ja see on selleks, et korralikult harjutusi teeksite, kehaliselt-sportlikult aktiivne olete. Tabletikuur sõltub ...

Loe edasi

Halb Oppeedukus

Tere, kas depressiooni puhul võib saada akadeemilist puhkust koolist? Tarvitasin zolofti 50 mg päevas, kuid mitte lõppuni, sest parandusi ei ilmne, vaid halb enesetunne ja praegu kõik üldse nagu üks kõik ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Pöörduge psühhiaatri poole.
Depressiooni korral anname vajadusel õppepuhkust. Vajate ravi jätkamist, meeleolu ja psüühika korrastamist. Vajate elurõõmu ja nooruslikku õpihimu.
Psühhiaater ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: