atsetüül l-carnitiin 20.09.09 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!

Olen tarvitanud amisulpriidi 50 mg päevas depressiooni/ärevuse vastu 2. a. Arst ütleb, et tuleb ikka edasi võtta, kuid mina tahaksin mõnda looduslikku alternatiivi. Nüüd lugesin atsetüül l-karnitiini kohta, et 500 mg seda ainet mõjub samahästi kui antidepressant. Samas teises artiklis oli kirjas, et see aine olevat ühel bipolaarsel patsiendil vallandanud psühhoosi. Oma arsti juurde lähen alles mõne kuu pärast ja seetõttu küsiksin Teilt, kas tohin atsetüülkarnitiini tarbida amisulpriidi asemel 250-500 mg päevas, kui mul on olnud 8 aastat tagasi psühhoos ja praegu on probleemiks ärevus?
Teine küsimus: kui raseduse ajal tekib vajadus kasutada antidepressanti, milline oleks kõige ohutum? Minu arst arvab, et esimesed 3 kuud ei tohi midagi kasutada, ja siis vajadusel amisulpriidi või midagi muud. Mida Teie arvate?

Aitäh!

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Amisulpiriidi ravi jätkata vastavalt raviarsti soovitustele. l-karnitiin ei ole antidepressant, aga ta mõjutab üldist ainevahetust eirit radsvade osas, mõjutab kolesterooli taset ja seeläbi kasuks paljudele siseorganitele.
Rasedusega seotud küsimused - konsulteerida naistearstiga. Põhiprintsiip on selline, et ravimeid vähem või üldsegi mitte ja eriti esimene raseduseots (algusots9 olgu ravimitest suht puhas.
Tervislikud elubviisid on kõigile kasuks.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

7 aastane poiss hakkab kergelt nutma

Mure selline et poisslaps kes saab suvel 7 hakkab kergelt nutma. Vahel lasteaias ja siis kui keegi häält tõstab. Kas peaksin pöörduma psüholoogi poole.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mida lasteaiatädi ja mida logopeed oma kogemuste põhjal pakub?
Kehaline aktiivsus tugevdab nii keha kui ka vaimu!
Selgitada, et igaüks meist on mingis valdkonnas teistest tublim ja sa ei ...

Loe edasi

Kuidas ärevust maandada?

Põhihaigusest tingituna ning liigsest kortisooli taseme tõusust kaasuvad ärevus ja melanhoolsus.
Tunnistan, et niigi mõtlen päevast päeva haigusele ning see omakorda kordistab ärevustunnet. Kuidas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Kehaline aktiivsus - alustada jalutuskäikudest;
2) töö- ja pukerežiim, uni olgu piisava pikkusega;
3) soojad joogid rahustavad, rahustav tee (apteegi vabamüügist);
4) minu Palve ...

Loe edasi

Ärritun helide peale

Tere, mind on alati närvi ajanud ärritanud erinevad helid näiteks kui keegi neelab, midagi sööb kõrval. Isegi kui keegi närib lithsalt nätsu,.See on väga palju probleeme tekitanud elukaaslasega, ei taha ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Terves kehas tervem vaim (psüühika). Seega:
1) kehalised harjutused, mõõdukas trenn.
2) Psüühikat annab ja tuleb treenida - psühho-regulatsiooni harjutused. Leida endale sobiv(ad) ja neid ...

Loe edasi

karjumine

Kas teise inimese peale karjumine
on VÄGIVALD VÕI EI OLE?
Kas rahustid tekitavad sõltuvust?
Karjumise kohta ma eelmine kord Teie käest
Vastust ei saanud!et kas karjumine on vaimne ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kas teise inimese peale karjumine on VÄGIVALD VÕI EI OLE? Karjumise kohta ma eelmine kord Teie käest Vastust ei saanud!et kas karjumine on vaimne vägivald või mitte?
Miks karjub, kelle peale karjub, ...

Loe edasi

Mure lapsega

Tere!

Mul on suur probleem seoses minu lapsega. Nimelt on laps võib väga kergesti ärrituda ning kui talle midagi ei meeldi, siis läheb kätega külge oma nooremale õele. Ta tunneb end pidevalt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Kooliõpetajate rääkida - nende tähelepanekud ja soovitused.
2) Korralik ja vajaliku kestvusega uneaeg. Une-eelsed rahustavad rituaalid, rahustamine, kiitmine.
3) Minu Palve teine samm, ...

Loe edasi

palun vastust/Modafiniil/xanaxi kohta?

Kas ravim Modafiniil aitab vähendada
päevast unisust.Mul on tegu liig unisusega.
Ja öiste jäsemete liigutusetega.ilmselt sellest siis päevane unisus.
Kas xanaxi ravim aitab karjumise ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Modafiniil on ärkvelolekut soodustav ravim (st aitab inimestel ärkvel püsida). Ravimi täpne toimemehhanism ei ole päris selge, aga suure tõenäosusega mõjutab see ajus teatud kemikaale, mida nimetatakse ...

Loe edasi

psyhhiaatria

tere,olen pidevalt sisemiselt ärritunud ja rahutu,lisaks viimasel ajal olen hakanud hasartmänge mängima see kuidagi rahustab hetkeks ja pärast syytunne ja masendus ,tegelikult pole rahutuseks pöhjust -pean ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Mängurlus on nagu alkoholism - esimene pits vallandab pidurdamatu tarbimise,
esimene samm mänguautomaadi-mängulaua suunal vallandab edaspidise kontrollimatu tegevuse kõigi oma pahedega.

Loe edasi

Alkohoolik

Tere.Küsin küsimuse oma isa (48)kohta, kes praktiliselt terve elu joonud.Kaal on olematu, söök sees ei seisa.Nüüdseks on deliiriumid läinud väga pikaks ning enam ei tunne vahel ka inimesi ära.(6h otsis ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vajalik psühhiaatri uuring ja abi - alkoholismist Ja/ Või ka muudel põhjustel on tekkinud psüühikahäire ja sellega on vaja tegeleda.
Alkoholism kahjustab ju keha (tekivad kehalised haigused: maks, ...

Loe edasi

alkohol ja pere

tere. olen olnud abielus juba pea 6 aastat väga imelise naisega kellega meil on ka yhine nelja aastane poeg. olen langenud alkoholi kyysi juba aastaid tagasi. olen ka dr mumma juures käinud ja paar korda ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Alkoholiarmastus oli pere-armastusest parasjagu suurem, siit ka siis "viljad".
Nutt ja hala ei aita.
Eilne olgu õpetuseks, aga ajaratast ju tagasi ei pööra.
Jutt ei aita, aitab Täielikult ...

Loe edasi

Unes rääkimine

Mul on selline mure, et kui ind õhtul umbes tunni (või rohkem) pärast üles ajatakse, hakkan ma unes inimestega rääkima, ise ma hommikul ei mäleta midagi, ükskord ma tõusin püsti ja sain aru millest mulle ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Unes rääkimisi on Kõigil inimeste nooruses olnud. See aja möödudes kaob.
Ole rõõmsameelne, tee veidi sporti, jälgi päevarežiimi ja mine õigel ajal magama.
Oma igapäevamuredest räägi kodustele ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: